Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    de tremelo was goed afgesteld bij de muziekzaak. Ik moet zeggen dat de tremelo van mijn vorige USA strat ook geweldig ontstemde en die was ook goed afgesteld. Dat was ook een 2 punts brug. Nu komt er binnenkort een strat met een 6 punts brug waarvan de tremelo iets minder zwevend is afgesteld. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Ben nog altijd op zoek naar een strat waarmee ik mijn Jeff Beck capriolen kan doen zonder dat ik gelijk weer moet stemmen.
    De meeste muziekzaken kunnen niet goed afstellen. Beter is het om je er zelf in te verdiepen. Ook is het belangrijk hoe je met de tremolo omgaat....Er staat hierover een leuk filmpje op Y-T

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    heb je een link van dat filmpje?
    en kun je me wat meer vertellen over het precieze afstellen van de tremelo, dus hoe je hem krijgt dat hij zo min mogelijk ontstemd. Het blijft een frustratie.
    Bij een 6 punts brug valt er toch niet zoveel af te stellen, behalve dan wat schroeven losser draaien?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    heb je een link van dat filmpje?
    en kun je me wat meer vertellen over het precieze afstellen van de tremelo, dus hoe je hem krijgt dat hij zo min mogelijk ontstemd. Het blijft een frustratie.
    Bij een 6 punts brug valt er toch niet zoveel af te stellen, behalve dan wat schroeven losser draaien?
    http://www.youtube.com/watch?v=O0Oyc6slYRc

    En wat betreft de afstelling van de brug, dat komt ook heel precies; op Y-T staat hier ook ergens een filmpje over maar kon hem niet zo snel vinden. Ik zal het proberen uit te leggen. Belangrijk is dat je eerst de brug afstelt, dan de topkam en ga dan naar het filmpje.

    Brug:
    -haal alle snaren eraf
    -draai alle 6 schroefjes van de brug los
    -draai nu heel voorzichtig het buitenste schroefje aan zodat de brug net niet beweegt (leg er wat mij betreft een vergrootglas op)
    -doe hetzelfde met het andere buitenste schroefje
    - doe nu hetzelfde met de binnenste 4 overgebleven schroefjes. Let op: dit moet je ook met de uiterste precisie doen als met de buitenste schroefjes, anders heeft het geen zin!

    Topkam:
    -check of de snaren niet klemmen
    -gebruik eventueel wat 'glijmiddel' in de gleufjes. Ik gebruik zuurvrije vaseline. Dit tast het hout en eventueel het metaal niet aan.

    -Ga nu naar het Y-T filmpje.

    Ik hoor het wel!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    super bedankt, ik ga het bekijken!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top