Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21

    Standaard

    't is maar net wat voor jazzgeluid je zoekt, veel mensen maken de fout dat ze denken dat een goed jazzgeluid betekent: treble uit laag dr in en dan los, maar dat geeft een enorm klotegeluid, vind ik.
    Net zoals die nieuwe jazzgitaren veel minder goed klinken dan een (veeeel goedkopere) vintage, zoals de gibson es-125, die zijn uit de 60er jaren en kosten zo rond de 2500 piek, en die klinken veel lekkerder dan een nieuwe L5 van 12000, althans in mijn oren.
    zo klinkt de boogie mk4 in mijn oren PRIMA voor jazz!!! en ik snap niet dat jullie de clean van de mk4 niks vinden, op zich ken ik mooier clean (rivera!), maar dat ietwat neuzige van de boogie zorgt er wel voor dat je flink door de band heensnijdt met je jazzkast. enfin, succes drmee.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Ik heb maar geregistreerd, anoniem is zo anoniem.
    Jimi, het hangt er inderdaad vanaf wat voor jazz je speelt. John Scofield speelt op boogies, maar voor het Wes Montgomery geluid werken ze niet. De vergelijking van een ES-125 met een L5 is moeilijk te maken. Het zijn volledig verschillende gitaren (behalve dan dat ze dik zijn met f-gaten). Ik ben het wel met je eens dat je voor minder geld hele mooie oude gitaren kunt kopen, je moet je er wel in verdiepen anders kan je ook met rotzooi thuiskomen.

    ZooWhat, heb je op http://www.ampwares.co./ffg/index.html gekeken. Hier staan alle fenders met specificaties afgebeeld. Mischien heb je er wat aan.

    Al, in die tremolux zit al een grotere OT laten zetten, en het geluid is enorm verbeterd! Toch blijft ie voor jazz niet geschikt. Voor blues wel; wat een beest!
    Voor wat betreft je suggestie voor de PI: ik heb een tijdje geleden op Ted Weber's board gevraagd of ik de toon van mijn princeton bij hogere vol. beter kan krijgen en dat had nogal wat voeten in aarde (+ hack-butcher politie). Is het verhogen van de B+ eenvoudig te doen? Verder is een 12" geen optie: gelijmde baffle. Toen ik de C10Q kocht waren er volgens mij nog geen California's; in ieder geval was de C10Q voor princetons een van de beste opties en ik moet zeggen het verschil met de fender stock speaker is gigantisch.
    Bedankt voor de tip over de JJ (is Tesla geloof ik).
    Hans

  3. #23

    Standaard

    Volgens mij maakt het voor het wes montgomery geluid veel meer uit dat je met je duim speelt ipv plectrum dan welke versterker/gitaar je gebruikt.
    Zo speel ik ook regelmatig jazz op m'n plank en het geluid dat daar uit komt als je met je duim octaafjes speelt refereert toch echt zeer duidelijk aan wes.
    Het gaat er meer om wat je dr in stopt dan wat voor spullen je gebruiikt. Als je wes in je hoofd hoort klink je eerder als wes dan als je op zijn spullen speelt met scofield in je kop of wat dan ook.
    Nog even over boogie clean: bill frisell, naar mijn mening beschikkend over een fantastisch clean geluid, speelt dr ook over.
    Luister maar naar de plaat Angel Song van Kenny Wheeler.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    ik durf te wedden dat ik niet zo'n goeie gitarist ben als jullie (betere zanger waarschijnlijk wel, hehe) maar het is toch een fabeltje dat een zelfde set up als van een 'bekende' gitarist nog niet het geluid evenaart.

    Iedereen speelt toch op zijn eigen manier, instelling van de PU's / versterker, aanslag, zetting noem maar op.

    Dan schuilt toch ook het mooie van gitaar spelen iedereen kan op zijn eigen manier een geluid vinden. Am I wrong?

  5. #25

    Standaard

    Over het algemeen heeft oefenen inderdaad meer effect dan 2e hands beurzen enzo afstruinen op zoek naar 'het ultieme geluid' :wink:

  6. #26

    Standaard

    Nog even over boogie clean: bill frisell, naar mijn mening beschikkend over een fantastisch clean geluid, speelt dr ook over.
    Luister maar naar de plaat Angel Song van Kenny Wheeler.
    Toch een kwestie van smaak. Ik vind Frisell een goede gitarist en de klank van z'n geluid vind ik over het algemeen niks aan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top