Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    469

    Standaard Kleiner..of toch groter..

    Na een keer gerepeteerd te hebben ben ik tegen een probleem aan gelopen met m'n huidige setup.

    Op dit moment heb ik een Vox Ac4tv versterker met een aantal pedaaltjes.
    Ik vind de klank van de versterker erg goed, het nadeel is dat je hem open moet draaien voor je de echte crunch krijgt (cliché ik weet het).
    Op zich is het volume laag genoeg om thuis te kunnen spelen maar de Vox heeft niet genoeg gain in huis om op laag volume te muziek te kunnen spelen die ik met de band spee
    Nu spelen we met de band muziek die richting de metal gaat (black sabbath, metallica) en mijn Voxje kan dit niet aan. Hiervoor heb ik dan ook een Metal muff aangeschaft, klinkt goed maar op harder volume gaat dit niet al te lekker samen met de crunch van de Vox.
    En omdat de Vox nogal one-trick is met alleen een volume en een tone knop, heb je dus een aantal pedalen nodig om de nodige versatiliteit te krijgen en dit is ook weer allemaal gedoe als ik wil spelen.

    Ik zit er daarom aan te denken om m'n vox en m'n pedalen weg te doen en in plaats daarvan een veelzijdige buizenamp aan te schaffen voor zowel thuis als in bandverband (dacht zelf aan een Marshall JTM o.i.d.?)
    Wellicht houd ik dan nog een OD om een beetje te pushen maar het moet vooral inpluggen en spelen zijn.

    Maar dan..
    Ik woon op kamers, heb slecht geïsoleerde muren en een buurvrouw die als hobby heeft te zeuren op alles wat ze buiten ziet (ze heeft een keer gevraagd of we een ander dakraam open konden zetten omdat deze haar uitzicht verpestte).
    Kan ik dan wel wat met een hoogwattage buizenbak?

    Ik zou er ook voor kunnen kiezen om voor thuis een POD of iets dergelijks te gaan gebruiken, en een goedkopere transistorversterker voor de band.

    Qua budget zit ik niet zo heel ruim, voor de vox+wat pedalen moet ik wel zo'n 200 euro kunnen krijgen, laten we zeggen maximaal 400 euro?

    Spui uw ideeën en verlicht mij
    Gitaren: Ibanez SZ520-QM / Ibanez RG570 / Ibanez v302
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger
    Amp: Vox Ac4tv / Blackstar HT5-H + HB 1x12"

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Is een JCM900 combo niet beter geschikt voor metal? Zitten geloof ik rond de 400-450 euro tweedehands.

  3. #3
    Tankman
    Guest

    Standaard

    In geval van alle pedaaltjes weg en de Vox ook zou ik al heel gauw denken aan een Peavey Valveking. Het is een heerlijke en veelzijdige versterker. Ga dan wel voor de 112 combo (of de head). De 212 is echt niet te tillen.

    Mocht je nou de Metal Muff willen/kunnen houden, kun je ook naar een peavey Classic 30 2e hands zoeken. Geweldig clean en met de MM ervoor kun je lekker knallen.

    Velen zullen je Bugera aanraden. Hoewel ze goed klinken, vind ik ze niet echt stevig gebouwd. Als hij constant op een plek mag blijven staan, is dat prima, maar als je vaak mee moet slepen zou ik wat stevigers nemen.

    Uit mijn ervaring tot nu toe weet ik ook dat als je buizen gewend bent, een transistor echt als een stap terug gaat voelen en klinken. Het is het dan steeds gewoon net niet. Je mist toch de warmte.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    469

    Standaard

    Dat is ook net de zere plek, ik wil er niet op achteruitgaan in geluid

    Eventueel kan het budget wel iets opgerekt worden tot 600 euro want het hoeft niet voor morgen

    @Tankman Ik heb zelf ook al een keertje Bugera getest, klonk inderdaad we lekker maar voelde goedkoop en niet al te degelijk aan.
    Gitaren: Ibanez SZ520-QM / Ibanez RG570 / Ibanez v302
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger
    Amp: Vox Ac4tv / Blackstar HT5-H + HB 1x12"

  5. #5
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Ik denk dat je dan het beste 2e hands kan kijken. Niet alleen op Marktplaats. Soms zijn er in winkels ook juweeltjes 2e hands te vinden voor relatief weinig geld.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2009
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    1.605

    Standaard

    Heb van het weekend de fender mustang ii en iii getest en kan je zeker aanraden ze even te proberen.
    Het is wel geen buizen maar het klinkt zeker niet verkeerd.
    Kan zacht genoeg en de iii kun je zeker mee optreden.

    Zit er zelf nog over te twijvelen.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

  7. #7

    Standaard

    Ik begrijp echt niet waar de gedachte vandaan komt dat je thuis perse een klein versterkertje met weinig vermogen nodig zou hebben. Ee. gemiddelde stereoinstalatie is ook 2 x 40 watt, maar kan toch ook zachtjes?

    Gewoon een goede buizenversterker op MP kopen die licht genoeg is om heen en weer te tillen. Mijn tip: MESA/BOOGIE Caliber .50 + met EQ
    Dit blijft een zwaar onderschatte versterker, maar heeft echt een top geluid. Ik heb ook een Mark 3 simulclass en tot mijn grote verbazing doet de .50 + er echt niet voor onder. Hij is anders, maar niet minder goed.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    Als je de vox mooi vindt , maar niet genoeg rek heeft ga je toch kijken voor die ( ik geloof dat het zo is) 50 watter Nighttrain? Das een amp die zacht prima klinkt, maar ook hard kan. Formaat broodrooster.

    Suc7

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    of de blackstar HT-20?
    die staat erom bekend dat je op lage volumes ook veel gain erin hebt, en dat is ook zo. (ik heb de HT-20 thuis staan en mijn slaapkamer en de huiskamer van de buren zijn gescheiden door één dunne muur, en ik heb nog nooit klachten gehad)

    dus zeker even naar die HT-20 kijken
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ijselrobo 07 Bekijk bericht
    of de blackstar HT-20?
    die staat erom bekend dat je op lage volumes ook veel gain erin hebt, en dat is ook zo. (ik heb de HT-20 thuis staan en mijn slaapkamer en de huiskamer van de buren zijn gescheiden door één dunne muur, en ik heb nog nooit klachten gehad)

    dus zeker even naar die HT-20 kijken
    Als het aan jou lag speelde iedereen met een HSS Strat over een Blackstar.
    ______________

    Toch moet ik hem gelijk geven, test eens een Blackstar uit!
    Ook staat er voor ongeveer 250 euro nog een mooie Randall buizenversterker op Marktplaats, dan heb je zelfs nog wat geld over.
    Laatst gewijzigd door The Unforgiven; 23 februari 2011 om 08:03
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top