Van mijn eerste afgeronde gitaarproject (copy stratocaster...tijdens het bouwproces nog geen lid van het forum dus daar is geen draadje van) had ik nog een hals over. En wel een maple strat halsje van een koriaanse Squier. Ik zit nu met twee "stratachtige" gitaren dus tijd voor wat anders.

Waar ik nu mee wil beginnen is een Telecaster model.
Wat is de bedoeling: Een goed en fijn bespeelbare gitaar met twee elementen met een warm en nostalgisch geluid en fraai uiterlijk. Speel hoofdzakelijk blues, blues/rock en jazzy muziek. Mocht er nog iemand tips hebben of opmerkingen op mijn specs die beter bij mijn muziekstijl passen....graag!

Specs tot nu toe:
- Squier maple hals => Frets vervangen door 6150 + zilvergrijs/zwart kleuren + andere inlays (mother of pearl) + aanpassen headstock naar telecastermodel + graphtech black topkam

- Mahonie body met maple top => Kleur zilvergrijs transparant in centrum naar solid black aan de buitenkant, geen slagplaat

- Strings thrue the body

- Brug, Gotoh met zes graphtech zadels

- Gotoh SG381_MG tuners black finish

- P90 pickups of Dimarzio Area T (heeft er trouwens iemand ervaring met Tesla pickups? Zie daar mooi P90 elementjes van voor weinig...maar weet niet of het wat is. Ervaringen welkom)

- 250K potje voor volume en een TBX potje voor tone (combinatie tussen 250K en 1meg voor keuze tussen wat meer mellow en twangy sound) + 3 standen leverswitch in "telecassie" plaat (zwart)

Duur van het project wordt denk ik ronde de vier maanden.

Ben vast begonnen met met de hals. Hieronder de pics

De "Donor hals"


Headstock


Eerste fret verwijderd met eigengemaakte fretnijper


Fretloze hals


Net de bestelling voor de halsonderdelen gedaan dus hopelijk in het weekend verder met schuren en vervolgens afwerken.

Morgen hoop ik tijdens de lunch even bij de Arnhemse Fijnhouthandel op te rijden voor stukkie Mahonie en een fraai topje van Esdoorn. Ik twijfel echter nog.....als ze een mooi getekend stuk elzen hout hebben wordt het misschien toch elzen.

(Hoop dat het draadje hier beter staat...zelfde post staat ook onder Zelfbouw. @ Moderator....het draadje in zelfbouw mag dicht/weg)