Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Is er geen risico dat vervalsers hier dan echte serienummers komen oogsten?
    I can let you play my guitar... But then I would have to kill you

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dootch Bekijk bericht
    Is er geen risico dat vervalsers hier dan echte serienummers komen oogsten?
    dat is het domste dat je als vervalser kan doen. omdat dit meer een 'blacklist is voor serienummers'
    Te Koop : Fender Squier Rosewood Neck ,Epiphone Les Paul bolt-on neck PM

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    ALs de datatbase klaar is , en het gaat lopen via gitaarnet, dan meld ik mijn gitaren ook aan.

    Het is een heel goed idee, waar ik ook al langer mee loop. Er zijn alleen 2 punten van moeilijkheid. Zodra een geregistreerde gitaar verkocht word moet de vorige eigenaar de gegevens van de nieuwe eigenaar doorgegeven. Net als bij een auto.

    Wat ook heel belangrijk is, is dat alle gitaarwinkels in Nederland ook met dit systeem gaan werken. zodra er een inruilertje aangeboden wordt moeten die m meteen checken. Die zouden dan ook de politie moeten verwittigen.

    Maar zet hem op.
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Tís geen slecht idee vind ik zelf. Zou mijn serienummer ook wel aanmelden, maar ik denk dat het verstandig is de gebruiker te laten kiezen of zijn serienummer zichtbaar is. In het geval van diefstal kan de gebruiker dan kiezen om het openbaar te maken. Verder zou ik iedereen sowieso de tip willen geven, maak foto's van je gitaar en stuur dat naar je inboedel- of instrumentenverzekeraar. Sta je altijd sterker als je ooit in de situatie komt dat je spul echt weg is. En neem geen adresgegevens op in de publieke database. Databases kunnen gekraakt worden, het laatste dat je wil is een inbreker met een lijst van adressen waar goed spul te halen valt.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SantaX Bekijk bericht
    Verder zou ik iedereen sowieso de tip willen geven, maak foto's van je gitaar en stuur dat naar je inboedel- of instrumentenverzekeraar. Sta je altijd sterker als je ooit in de situatie komt dat je spul echt weg is. En neem geen adresgegevens op in de publieke database. Databases kunnen gekraakt worden, het laatste dat je wil is een inbreker met een lijst van adressen waar goed spul te halen valt.
    wijze raad , lijkt mij ..

    >edit : en die database ? Is ie er nou ?
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  6. #26

    Standaard

    Ik wil best helpen met het maken van de database. Ik heb best wat programmeer ervaring (PHP, C#) en heb ook wel wat databases ontworpen.

    PM / zeg maar als mijn hulp nodig / gewenst is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top