Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Ik werk ook in Antwerpen. Voor de beginneling is er volop keuze, maar voor de iets meer eisende gitarist is er weinig te kiezen. Veel te klein aanbod, te dure prijzen wegens kleinschalig... En personeel dat onvoldoende geschoold is. Stocks dat een samenraapsel zijn om de winkel maar gevuld te krijgen met budget als keyword. Als ik iets nieuw wil aankopen, gaat het telkens richting Keulen. Ook qua studiogerief. Hier kom je nooit verder dan: Te duur? Nee dat is toch wel de prijs of oei dat moeten we bestellen... Key Music is groter en concurrentieel maar ook daar trek ik niet vaak heen.

    MS

  2. #22

    Standaard

    http://www.gva.be/cnt/dmf20150403_01...et-is-te-groot

    Muziekwinkel MilesTones Music sluit de deuren

    BORGERHOUT - Muziekwinkel MilesTones Music op de Turnhoutsebaan sluit op 20 mei voorgoed de deuren. “Door de crisis en de concurrentie van onlineverkoop via internet is de winkel niet langer rendabel”, zegt zaakvoerder Marc De Neve.

    “Het is vijf jaar niet gemakkelijk geweest, maar de concurrentie van het online-aanbod via internet is hoe langer hoe scherper geworden”, zegt Marc De Neve. “Ook merken we dat de mensen door de crisis veel meer op hun hoede zijn en langer wachten om aankopen te doen. Ze laten gemakkelijker een oud instrument herstellen dan het te vervangen door een nieuw.”

    MilesTones Music is nochtans de favoriete muziekwinkel van heel wat Vlaamse artiesten. “Ruben Block, Eric Mellaerts, Stef Kamil Carlens en Mauro Pavlowski zijn vaste klanten, maar het zijn vooral de amateur-muzikanten die afhaken. Heel jammer, want ik heb dit pand vijf jaar geleden gekocht en volledig opgeknapt in de hoop hier lang goede zaken te kunnen doen. Maar nog langer wachten, is compleet zinloos. We verkopen simpelweg niet genoeg om een winkel van deze omvang rendabel.”

    Marc De Neve meent niet dat de locatie op de Turnhoutsebaan heeft meegespeeld in het functioneren van zijn zaak. “Ik heb in die vijf jaar misschien twee klanten gehad die Borgerhout te onveilig vonden om nog terug te komen. Het parkeerprobleem is een paar ander mouwen. Ik vermoed dat dat wel klanten heeft ontmoedigd.”
    it's better to burn out than to fade away

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ja, dit stond vandaag in de GVA.
    Had het al eerder gesignaleerd op het forum.
    Mijns insziens erg jammer, blijkbaar kunnen alleen de grote ketens nog overleven.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top