Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Vox AC30C2 of AC30HW2

    Ik ben aan het kijken naar een AC30 na jaren Marshalls misbruikt te hebben!

    ik vind die volle dog gecontroleerde(niet verzopen in distortion) scheur echt te gek! De c2 en HW2 zijn meer in mijn prijsklasse, dus daar ga ik mij nu in verdiepen.

    Wat is het verschil qua kwaliteit en tone tussen de c2 en HW2?
    Omdat de prijsverschillen zo groot zijn, vraag ik mij af waar dat verschil in zit..

    Dat de ene met de hand bedraad is en de andere niet, maakt mij principieel niet uit, alleen als er echt een duidelijk verschil in kwaliteit zit word dat relevant

    Mijn excuses als dit al besproken is. Ik kon op het forum niks vinden over de vergelijking tussen deze twee specifieke ac30 amps.

    Groeten, Joost

  2. #2

    Standaard

    Vox AC30 in het algemeen, misschien al eens doorlezen :
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=143181

    Verder kan ik niks zinnigs bijdragen, maar o.a. Mitch en Ieme kennen de Voxjes wel goed.
    Let there be rock.

    For sale : niks.

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Het meest gebruikte argument om PTP te prefereren is boiven PCB bouw, dat er makkelijker aan te sleutelen zou zijn. Maar goed, dat hangt ook een beetje af van het totale design, van welke componenten er precies op de PCB ziten etc. Mijn AC15CC1x bijvoorbeeld is gewoon een PCB amp zoals de huidige C-lijn dat nu ook weer is, maar die is toch naar hartelust gemod. Volgens degene die de klus klaarde stak de amp prima in elkaar qua opbouw.
    Ik heb nu geloof ik één of twee foto's gezien van de nieuwe C en HW modellen en ik weet 't niet meer zeker, maar volgens mij zag het er nog steeds netjes uit. Ik vermoed dat er qua comonenten en dergelijke weer niet zoveel verschil zal zitten tussen de C en HW net als er bij de Heritage en CC lijn ook niet veel verschil was, al verschilden toen de pre amp opbouw veel meer.
    HW heeft een buizengelijkrichter en een PTP opbouw. De gelijkrichting maakt niet veel uit qua klank maar wel qua attack en sustain. Moet je duidelijk uitproberen hoe dat is en wat je zelf prettiger vindt. Qua sound heeft de Alnico Blue meer impact. Probeer dat verschil ook zeker uit en als het effe kan niet op fluisterniveau, anders valt het verschil nog niet zo op.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4

    Standaard

    Dank voor de snelle reacties!

    Samenvatting:

    AC30c2: Goedkoper dan de HW2, moeilijker in onderhoud.
    AC30HW2: Duurder, makkelijker te repareren, meer attack en sustain.

    De ac30c2 hebben ze niet met de wit achtige tolex of wel?

    In iedergeval, tegen de tijd de twee ff naast elkaar zetten.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Dan heb ik het wel heel erg slordig geschreven of je hebt wel heel erg slordig gelezen. Ik heb nog zo geprobeerd het PCB vs PTP verhaal te nuanceren.
    Nee, PCB is niet per definitie moeilijk in het onderhoud.
    Een buizengelijkrichting geeft juist een iets softere attack en iets meer sustain, maar dat hangt niet van de gelijkrichter alleen af. De C2 zal dus feller reageren in theorie, maar doe eerst de praktijktest maar eens.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top