Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1

    Standaard Deel van de gitaar verven

    Hey iedereen,

    ik heb hier een volledig mat zwarte Strat liggen, en ik zou er graag een 'streep' op verven zoals hier onder.



    Ik zou wel graag de kleur van mijn eigen gitaar houden, maar kan ik dan gewoon verven over de zwarte verf die nu op mijn gitaar is?

    Groetjes,
    Tim

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    De hele shit afplakken met schilderstape en kranten.

    Voor kantjes van de stripes bestaat speciale afplaktape waarmee je hele strakke randjes kunt maken. je hebt o.a. KleenEdge tape (wel 8 euro per rol o.i.d.) en een smalle polyester tape (meestal blauw of geel van kleur) waarmee je retestrakke lijntjes kunt maken.

    Kijk bij de decoratiewinkel.

    Ik zou het eerst afplakken en dan het oppervlak van de stripes licht maar egaal schuren met een hele fijne scotchbrite.
    In principe zou de tape het moeten weerstaan als je daarvan een tikkie meeschuurt.

    De rest kun je doen met een spuitbus. Motip geeft meestal wel okee resultaten.

    Let wel, je krijgt wel een dikteverschil in de verflaag. Je kunt ook met een hobbymesje een heel, heel fijn groefje kunnen snijden in de verflaag, precies op de rand. Meestal geeft dit een heel strak resultaat met een minder bolle meniscus
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top