Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 109

Discussie: Giablo amps review

  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    Harmelen
    Berichten
    2.646

    Standaard

    .. er zit een MV op de amp.
    Even voor de duidelijkheid, er worden soundclips gemaakt en daarna is er gelegenheid om zelf even aan de amp te "voelen", niet meer en niet minder.
    Frits bepaalt hoeveel db er gemaakt mag worden.

    @ Frits: dat cab van jou lijkt mij verder prima voor een 4x12 impressie.
    Heb mijn eigen cab bij voor 50 watt.

    Algemeen: Ik heilig de regels van het huis, dus, laat even weten of je wel of niet komt, max aantal in de studio 7, rest kan in relaxruimte.
    Tijden: Vanaf 14:00 tot 16:00 max.


    Tot nu toe:

    ( Frits uiteraard! )
    Tristan
    Nielsje
    MacWilliams
    Nico verduin
    Allochthomas
    Thiez
    Laatst gewijzigd door toneblo; 14 maart 2011 om 06:34
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Ik denk dat ik de Challenger liever op de 25 of 75 watt speakers hoor dan op de 20watt speakers. En dat denk ik vanwege het karakter ervan.

  3. #83

    Standaard

    Hoezo, hou je niet van smooth en ga je liever voor schel & fel?

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    Harmelen
    Berichten
    2.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Hoezo, hou je niet van smooth en ga je liever voor schel & fel?
    ...eh, niets ten nadele van die M20's, mijn voorkeur is echter ook niet echt schel en fel, dan kies ik wel voor V30's als ik dat zou willen.
    Er bestaat echter een discussie gaande over het warme ( anders omschreven: wollige ) karakter van de M20's.
    Ik ben blij dat ze waarschijnlijk in die kast bij Frits zitten, kan ik het zelf eens beoordelen.
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Hoezo, hou je niet van smooth en ga je liever voor schel & fel?
    Ik heb m20 gehoord over een Hook R40 van the sure thing en dat geluid was geweldig mooi. Daarna hebben we het zelfde cabinet met m20 op de Steve morse gezet en geloof me maar op m'n mooie bruine ogen, dat wil je echt niet als gitarist. Zelfs met al het laag uit de amp gedraaid bleef het een fucking blubber zooi, dat noem ik niet meer smooth maar een constante stroom van diaree. Ik weet hoeveel laag er uit de Challenger kan komen, dat word een zooitje.

    Maar ja ik zou zeggen probeer en leer.
    Je kunt er pas over meepraten als je hem ook daadwerkelijk gehoord hebt.
    En ik vind het een toffe amp, niet alleen omdat ik arjan ken. Want als ik het niks vond durf ik dat ook wel te zeggen. Zou ook verrotte stom zijn als ik dat niet deed toch ?

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ja, dat viel mij ook op, die M20's van the sure thing.
    Met die R40 was het tone-heaven, maar op de Steve Morse echt 3 x niks, en nee, de Steve Morse ziet er dan wel uit als een kermis-bak, maar klinkt echt goed over Greenbacks.

  7. #87
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Chinese M25s hebben minder laag. Dat kan natuurlijk op sommige amps goed uitkomen. En T75s zijn wel fel als ze wat nieuwer zijn, maar bij bouwjaar 83 heb ik er wle vertrouwen in dat de ergste 'spike' eruit is Alleen de opbouw van een 1960 is niet bijzonder.
    Die cab van Frits heb ik volgens mij ook wel eens mijn AC30 aan gehangen die normaal gesproken op mijn Vernet 2x12 met goed ingespeelde Heritage M20s staat en dat klonk vergelijkbaar, als je de verschillen tussen leeftijd en bouw van de cabs in ogenschouw neemt. Het laag komt er daar juist meer dan prima uit maar het is natuurlijk ook geen vergelijk met om het even welke Engl.
    Een speaker(kast) is zo goed als de combi, da's met alles.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Ik heb vorige keer het feestje in utrecht moeten missen helaas en eigenlijk heb ik a.s. zaterdag ook weer een verjaardag. Maar met wat schuiven en afspreken toch de tijd gevonden om ook even langs te komen om de challenger te aanschouwen.
    Weet iemand of er voldoende parkeerruimte is bij frits in de buurt of wordt er aangeraden om met de trein te gaan?
    Auto heeft mijn voorkeur omdat dat de helft aan reistijd is en ik dus wat langer kan blijven
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #89
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    ideetje

    Je kunt daar parkeren vlak in de buurt, wel even letten op sommige stukjes vergunninghouders.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ja, dat viel mij ook op, die M20's van the sure thing.
    Met die R40 was het tone-heaven, maar op de Steve Morse echt 3 x niks, en nee, de Steve Morse ziet er dan wel uit als een kermis-bak, maar klinkt echt goed over Greenbacks.
    Dat is dan ook het enige bij de ENGL waar aan ik moest wennen. Hij ziet er industrieel uit. Alsof ze bij ENGL inspiratie hebben opgedaan in het Ruhr gebied tijdens een nucleaire ramp. En die blauwe kleur doet het eigenlijk ook niet voor me. Maar het geluid vind ik nog steeds het einde en ik heb de JCM gisteren verkocht maar de ENGL gaat gewoon nooit weg. Ook niet wanneer ik hier een Challenger heb staan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Chinese M25s hebben minder laag. Dat kan natuurlijk op sommige amps goed uitkomen. En T75s zijn wel fel als ze wat nieuwer zijn, maar bij bouwjaar 83 heb ik er wle vertrouwen in dat de ergste 'spike' eruit is Alleen de opbouw van een 1960 is niet bijzonder.
    Die cab van Frits heb ik volgens mij ook wel eens mijn AC30 aan gehangen die normaal gesproken op mijn Vernet 2x12 met goed ingespeelde Heritage M20s staat en dat klonk vergelijkbaar, als je de verschillen tussen leeftijd en bouw van de cabs in ogenschouw neemt. Het laag komt er daar juist meer dan prima uit maar het is natuurlijk ook geen vergelijk met om het even welke Engl.
    Een speaker(kast) is zo goed als de combi, da's met alles.
    Precies wat ik bedoel en omdat ik enige voorkennis heb denk ik dat ik gelijk ga krijgen. Maar wie weet vergis ik mij enorm en doen ze het er beter op dan welke andere speaker dan ook. Maar we gaan het mee maken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top