Onderweg? Ben alweer terug
Toch nog maar even langsgereden en toneblo was net bezig de clips op te nemen toen ik binnen kwam. Daarna nog even zelf de amp aan de tand gevoeld. Had mijn Jazzmaster meegenomen, die had ik thuis staan. Ik had wat moeite er een volle clean uit te halen, terwijl de gitaar zich daar prima voor leent en een 100W plexi-achtige... zou moeten lukken. Maar goed, later bleek dat -ie op de 50W stand geschakeld stond, ter bescherming van de 50W cab die eronder stond. In 100W was het al een stuk herkenbaarder.
Die cab zorgde helaas voor een wat los laag, wat de amp niet helemaal ten goede kwam, daar was iedereen het wel over eens.
Verder zat ik een beetje te stoeien om 'm op lekker sustainende lead te krijgen. Daar had ik betere gitaren voor mee kunnen nemen, maar goed, als je de gain uit de amp hoort denk je: dat moet lukken, maar dan verzadigde hij weer snel tot op fuzzy niveaus. Tussen clean en full gain in vond ik 'm het lekkerst, vooral voor slag.
Maar goed, voor een volgende testronde zou ik zeker een ander cab adviseren en dan vooral gebruik op de 100W stand. Ik ben al nooit zo'n voorstander van de mogelijkheid tot verschillende vermogens en dit bevestigde die antipathie uitstekend