Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2005
    Berichten
    56
    Blog Entries
    2

    Standaard Marshall 1936v cabinet

    Hallo mensen even twee vragen:

    1.Is de Marshall 1936V geschikt voor een triple rectifier 150W solo head, of zijn die niet compatible..? Qua vermogen zal ik natuurlijk niet uiterste uit de top kunnen halen maar dat is niet erg. Ik wil samen kunnen spelen met een drummer en voldoende bass hebben. (deze heeft een gesloten rug) De cabinet kan ik qua formaat goed in huis plaatsen zonder ruzie met het thuisfront te krijgen en hij is goed te vervoeren als we wat gaan jammen. Vandaar mijn keuze omtrent 2x12. Mesa cabs zijn me te duur. Marshall is bekend en hoe ik zo zie het beste te betalen...

    2.Deze cab heeft vintage speakers, zijn dit befaamde V30 celestion speakers of niet?!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Hey,

    1) Ja dat kan, maar idd niet je amp voluit zetten. Ik heb hem zelf ook, maar ik vind hem niet geschikt voor een brute sound met lots of strakke palmmutes etc. Daar is de kast echt te los voor. Ik zou voor een 2e hands ENGL of Mesa cab gaan, veel beter voor die sound. 2e hands vallen die prijzen ook wel mee.

    2) Dit zijn inderdaad de V30's, alleen zit er een marshall labeltje opgeplakt
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    5 augustus 2005
    Berichten
    56
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Dynamite Bekijk bericht
    Hey,

    1) Ja dat kan, maar idd niet je amp voluit zetten. Ik heb hem zelf ook, maar ik vind hem niet geschikt voor een brute sound met lots of strakke palmmutes etc. Daar is de kast echt te los voor. Ik zou voor een 2e hands ENGL of Mesa cab gaan, veel beter voor die sound. 2e hands vallen die prijzen ook wel mee.

    2) Dit zijn inderdaad de V30's, alleen zit er een marshall labeltje opgeplakt
    Hey mr dynamite

    Bedankt voor je reactie.

    Dit is inderdaad wel vooral de sound die ik zoek. Zou ik dan geen Marshall moeten nemen omdat Marshall deze sound niet zou kunnen leveren of doel je op het feit van 2x12 en 4x12.
    De V30 speakers in een Engl of Mesas zijn neem ik aan exact het zelfde. Waar ligt dat royale verschil in prijs? De box van Marshall is qua afmetingen zie ik het grootst en het is allemaal berken...

    Hoe ik begreep zijn voor (heavy)metal de V30 speakers juist erg geschikt...?

    Andere tips rondom cabinetten voor deze top binnen deze stijl hoor ik graag!

    Het budget is op moment wel beperkt door de aanschaf van de top. De Marshall 1936v zou nieuw tja nog net gaan zullen we maar zeggen. Voorkeur gaat meer uit naar iets tweedehands. Liefst een 2x12 tot een max. 300-400 euro.
    Laatst gewijzigd door Sem; 20 maart 2011 om 13:26

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top