Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard Bevestiging floating humbucker op jazzgitaar

    Ik zoek voor de bevestiging van een floating halshumbuckertje op een oude Hofner schroefjes. Die moeten dunner zijn dan 1,8 mm. Kan de gaatjes niet uitboren omdat er dan niet genoeg metaal van de beugeltjes overblijft. Zit er ook een beetje mee dat ik moet gaan boren in een binding van 50 jaar oud.

    Gisteren in Groningen vier winkels af geweest, alleen bij een modelbouwwinkel vond ik schroefjes van 1,3 mm. Die heb ik (nog) niet gekocht omdat ik nog een ander adres voor de boeg had en er bovendien meteen 150 stuks voor 12,50 moest kopen. Ik vond ze ook wel errug fragiel, zo dun en kort, wat geeft dat nog voor houvast?

    Iemand ervaring met dit soort dingen?

    De gitaar

    Het element

    Degene voor wie ik dit als vriendendienst doe heeft het element zelf bij de gitaar gekocht. Het is een keramisch element, in mijn ogen een beetje een dubieus ding. Ik zou voor zo'n gitaar iets in de richting van een Charlie Christian-achtig element zoeken, met alnico magneet. Nu ben ik in dit soort gitaren sowieso niet thuis, maar wat vinden jullie?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #2

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Schroefjes om stemmechanieken vast te zetten zijn volgens mij wel het juiste formaat:
    http://www.tonefactory.nl/shop2/schr...kqvslh3bdv0km1

    Keramische elementen kan prima werken, gewoon testen, hij heeft 't element immers al gekocht?

    **edit: Oigun had hetzelfde idee... ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Zijn te dik, die heb ik ook genoeg liggen. Heb bij Westerhaven gisteren een handvol klein grut meegekregen om te proberen, het dunste wat ze hadden, allemaal te dik. Bij een ijzerwarenhandel kwamen ze ook niet onder de 2 mm. Ik vraag me nu ook af of dat die gaatjes al dit soort pups zo klein zijn en die beugeltjes zo ielig.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #5
    Bert Gitaar
    Guest

    Standaard

    Probeer het eens bij een opticien.
    Daar hebben ze hele kleine schroefjes.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Opticien is een goed idee! Ik heb er wel een paar van 1.5mm maar die zijn geroest en hebben een verzonken kopje, ook nog drie tuerschroefjes die dun genoeg zijn. Hoeveel heb je er nodig?
    Wat eventueel ook wel kan zijn spijkertjes als je strak voorboord een een druppeltje secondenlijk in het gaatje spritzt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Opticien is een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. Spijkertjes plus lijm is geen goeie oplossing in dit geval, die jongen weet nog niet eens zeker of het ding erop blijft zitten. Ik heb er vier nodig.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top