Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2006
    Locatie
    Noordbroek
    Berichten
    110

    Standaard VHT Special 6.........oooooooooh

    Ik heb, afgaande op reviews (ohooh), een VHT Special 6 combootje gekocht. (Thomann webshop)
    139 euro en absoluut het beste geluid wat ik ooit uit zo'n klein/goedkoop ding heb gehoord. Alleen wordt het pas helemaal ongeloooooofelijk goed als ik hem aan mijn 1x12 Celestion (Vintage30) cab hang.
    Ik vindt dit point to point wondertje zo goed dat ik er nog wel een beetje geld tegenaan wil gooien voor een fantastische speaker.
    Wat vinden jullie een goede 10 inch 16 ohm speaker?
    Budget plm. 100 euro, waarmee de prijs van dit briljante 6 wattertje nog onder de 250 blijft!!


    Laatst gewijzigd door rebulie; 13 februari 2011 om 14:01
    Al ben je sterk, al ben je strong. . . . .
    Kan me lekker niets schelen mienjong
    http://www.roel-betty.nl/hebbedingetjes.html

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Hey gaaf man! Dat lijkt mij ook een heel leuk dingetje voor der bij

    Als de sound van je V30 je bevalt, misschien eens kijken naar z'n kleine broertje de G10 Vintage? Ze hebben ook nog een greenback variant, ook leuk lijkt me
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Muizen
    Berichten
    1.881

    Standaard

    Ik heb em ook en ik heb hetzelfde ondervonden. De 10" box dat er standaard inzit is zeker niet slecht, maar ik heb er onlangs een 2x12" cab met celestion goldbacks (was een koopje dat ik niet kon laten staan) voor gekocht dat er sindsdien altijd aan gehangen heeft. Het maakt de reeds heel goede versterker in een seconde nog eens een pak beter klinken... Het is een beetje luider, maar dat valt al bij al nog wel mee. Er staat gelukkig ook een volumeknop op...

    Ik ben niet van plan om die box van de combo te vervangen... Voor die paar keer dat die nog gebruikt wordt als ik eens naar vrienden ga om te gaan "jammen" (duur woord voor wat samen pingelen op gitaar) ga ik er zoveel geld niet tegenaan smijten... Wat ik wel nog wil doen is nieuwe en betere lampen kopen. Ik had er vandaag bijna gekocht, maar ze hadden de 12ax7 niet in stock... Iemand een goede tip waar ik die kan vinden in een online shop die ook naar Belgie verstuurt? Beide lampen (de 12ax7 en 6V6) moeten er te koop zijn en ze moeten beiden van goede kwaliteit (een goed merk) zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2006
    Locatie
    Noordbroek
    Berichten
    110

    Standaard buizen vervangen

    Ik heb er inderdaad wel andere buizen ingezet. Een Sylvania 12AX7WA en een Sylvania 6V6GT.
    Ik koop voor niet te veel geld een handvol buizen op Marktplaats en dan proberen maar.
    Al ben je sterk, al ben je strong. . . . .
    Kan me lekker niets schelen mienjong
    http://www.roel-betty.nl/hebbedingetjes.html

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Thumbs up

    Nice! Ziet er netjes uit zeg, de bekabeling had iets strakker gekund maar goed... nog steeds very nice!
    En met genoeg vrije ruimte om naar hartelust te modden... line-out zou lekker zijn.
    Zelfs met footswitch voor clean/boost (ik neem aan dat dat richting overdrive gaat?).
    Waarom wil je een 16ohm speaker, hij kan toch 4, 8 of 16 aan?
    Kijk eens naar de Eminence speakers, goede kwaliteit, hoog rendement, en prima betaalbaar.
    Voor een meer Engelse voicing de RedCoat series, voor een meer Amerikaanse voicing de Patriots.

    Ik vind het een schatje.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2006
    Locatie
    Noordbroek
    Berichten
    110

    Standaard

    Tja, je krijgt natuurlijk wel datgene waarvoor je betaald. Ik denk dat hij in China voor 2 euro erbij perfect afgewerkt zou kunnen worden, maar goed, dat is natuurlijk iets wat je zelf evt ook zou kunnen doen.
    Ik heb ook een Blackstar gehad. Die is dan weliswaar veel duurder, maar die zag er (buitenkant) wel beter uit, maar deze klinkt beter. Ik ben niet goed in het omschrijven van geluid, maar deze klinkt zoals een buizenversterker op volume moet klinken, veel warmer.
    16 ohm omdat dat er nu ook inzit, dus gewoon stekkertjes eraf, speaker ombouwen en stekkertjes er weer op.
    Onze andere gitaris heeft in zijn Fender SuperChamp XD een Ragin Cajun van Eminence gezet en is daar heel tevreden over. Zou dat iets zijn?
    Al ben je sterk, al ben je strong. . . . .
    Kan me lekker niets schelen mienjong
    http://www.roel-betty.nl/hebbedingetjes.html

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Hoe is de boost, wanneer je de amp op laag volume gebruikt?
    Voldoende voor een lekker rauw blues randje?
    Ik twijfel nog steeds, je kunt hem ook nergens uitproberen.
    Als ik hem aanschaf, dan ga ik, denk ik, voor de top/kabinet.
    Laatst gewijzigd door marco v; 13 februari 2011 om 12:33
    Can't have to many Tele's

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Oh ja, je hebt natuurlijk een interne speakeraansluiting, de 4/8/16 is voor een extern cabinet.
    De Ragin' Cajun is een prima upgrade speaker voor een Fender. Heb er zelf twee gehad.
    Eigen geluid, maar zeker niet verkeerd, lekker stevig maar ook niet tè mid-heavy.
    Strats klinken er te gek op, Les Pauls worden al snel wat donkerder...
    maar het brug-element en de middenstand klinken dan weer super.

    RC'S GAAN WEL HARD!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2006
    Locatie
    Noordbroek
    Berichten
    110

    Standaard

    @ Marco
    Nee, niet echt. Ik heb het gauw even voor je geprobeerd, want ik gebruik de boost niet. Ik gebruik altijd clean, ook op mijn Bugera V22 (ja, ook zo'n goedkoop ding) en vorm het geluid met tubescreamers.
    De boost van de VHT gooit het volume omhoog en dat resulteert pas als je de volumeknop op 12uur hebt staan in crunch(je)
    Als je meer wil bij laag volume moet je, denk ik, gaan voor een 1 Watter, bijv Blackstar of Blackheart. Alhoewel het mij niet zou verbazen als dat ook nog behoorlijk hard gaat.
    Ik heb laatst bij Tonika even een Bugera V5 geprobeerd. 5, 1 en 0,1 Watt. Klonk ook beslist niet gek.
    Mijn tip voor laag volume en toch lekker bluesy is tubescreamer, bluesbreaker ofzo erbij.
    Al ben je sterk, al ben je strong. . . . .
    Kan me lekker niets schelen mienjong
    http://www.roel-betty.nl/hebbedingetjes.html

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ja, ik kan er een bluesbreaker of tubescreamer bij kopen, maar die zou ik nu ook op mijn class 5 kunnen proberen, ik heb alleen zo´n hekel aan pedaaltjes en wil het zoveel mogelijk uit de amp halen. Voor thuis echter is de class 5 nutteloos, wanneer ik hem wil laten kreunen, daar zijn de buren niet zo happy mee. Dat maakt voor mij de vht dus ook onbruikbaar, zonder pedaaltjes, als ik je moet geloven.
    Op youtube zie je ook filmpjes van de verbeterde vht, eentje die wel lekker brult bij laag volume.
    Iemand enig idee wanneer deze op de markt komt?
    Laatst gewijzigd door marco v; 13 februari 2011 om 13:39
    Can't have to many Tele's

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top