Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Een meester qua tempowisselingen en maatsoortveranderingen binnen één nummer vind ik - de ergens toch wel onderschatte - Paul Simon : een flink aantal van zijn liedjes liggen goed in het gehoor en lijken daardoor erg simpel. Maar als je dan gaat meetappen met je voet, kom je geheid stukken tegen waar je of compleet naast de maat zit of de accenten verkeerd legt, en daar ligt het genie van Paul Simon : progrockers kunnen gemakkelijke dingen moeilijk laten klinken, maar hij kan moeilijke dingen gemakkelijk laten klinken.

    En metronoommuziek ... Ach, één van de grootsten aller tijden heeft zich nooit wat aangetrokken van die metronomen : Ol' Blue Eyes zong meer tussen de maten door dan op de maat. Maar da's inderdaad al weer een tijd geleden.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madcow Bekijk bericht
    Gewoon spelen.
    Hier sluit ik me bij aan.

    Daarbij doe ik niet aan tempowisselingen anders dan halveren of verdubbelen omdat ik dan compleet het spoor bijster ben.

  3. #23
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    als je "blackbird" van de Beatles opzet dan hoor je het metronoom. Is al uit jaren 60.
    Vriendelijke groet,

  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    9 september 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    95

    Standaard

    Maatsoortwisseling en tempowisseling zijn wel twee dingen die je uit elkaar moet houden. En ik denk dat elke tijd zijn makkelijke en moeilijke muziek kent.

    goed, welterusten..

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht

    En metronoommuziek ... Ach, één van de grootsten aller tijden heeft zich nooit wat aangetrokken van die metronomen : Ol' Blue Eyes zong meer tussen de maten door dan op de maat. Maar da's inderdaad al weer een tijd geleden.
    Kon dan ook swingen als de pest/best.

    http://www.youtube.com/watch?v=SfuMlrSSRpM

    Met Count Basie ( Live at the Sands 1966 ).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top