Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 150
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard Dat andere L-00 topic

    Allez, het moet nu maar voor het een running gag wordt, wil ik maar es starten met mijn eerste acoustische bouw.

    Zit al tijd te gassen op een Gibson Blues King achtig gitaartje. Maar es proberen dus. Hout is nog onderweg maar de mal voor de body ga ik deze week maken.

    De stofzuiger links wil zeggen dat ik mijn kot es grondig heb opgeruimd; ondanks de wetenschap dat het binnen de korste keren terug een bordell gaat zijn, het geeft den bouwer moed aan de slag te gaan in een proper hok.

    Vooraan: halve mal gemaakt, is genoeg voor een perfect symetrisch gitaartje. op de achtergrond de multiplex voor de binnenmal.



    en deze richting moet het uitgaan:


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    hehehe,

    Word vast een killer! subscibed

  3. #3

    Standaard

    Schitterend! Ik ga deze Barnoustic zeker volgen..



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    eindelijk barno die akoestische bouwt nu hopen dat het je goed bevalt en dat er daarna snel een akoestisch guttlin komt
    no life without music

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Leuk !! Ik ben zeer benieuwd. Ik heb tot nu toe maar 1 akoestische gebouwd en dat is lang geleden. Ik heb ook wel weer zin gekregen in zoiets, maar door de nummers 1 en 2 van de gitaar-van-het-jaar-2011 denk ik nu meer aan zo'n mooie jazz bak

    Succes Barno!
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    Pas op he, akoestisch bouwen is nog veeeel verslavender als elektrisch.
    Succes en veel plezier.

    Wim
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    403

    Standaard

    Barno,

    Gisteren liet je al een beetje doorschemeren dat je aan een akoestische wilde beginnen. Maar dat je zo snel de daad bij het woord voegt had ik niet verwacht!
    Geweldig!

    Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen en heb er alle vertrouwen in dat ook de akoestische bouw je gaat bevallen.

    Gerard

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx all voor de aanmoediging

    koot, feit dat je zo snel de foto's van de mal postte, was het finale duwtje dat ik nodig had

    superfly: oei, had dat eerder gezegd, nu is het te laat! ik hoop dat dat bij mij niet het geval gaat zijn, nu al tijd tekort. Mijn interesses liggen mss net iets meer bij het ontwerpen eerder dan bij het weliswaar wondermooie ambacht. maar wie weet...

    cocobolo: ik denk dat volgend jaar voor de verandering es een solid body (met een rare vorm ofzo) wint

    pueblo: ik wil zeker ooit een soort 335 of 175 achtige guttlin ontwerpen en bouwen
    Laatst gewijzigd door barno; 7 februari 2011 om 23:12

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Dat ziet er absoluut niet slecht uit, collega.
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht

    koot, feit dat je zo snel de foto's van de mal postte, was het finale duwtje dat ik nodig had
    Leuk om te horen dat ik nog een klein beetje invloed op deze bouw heb kunnen uitoefenen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top