Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: SX Gitaren

  1. #1

    Standaard SX Gitaren

    Is iemand bekend met het merk SX?
    Heb zelf een SX Scorpion omdat deze me in de winkel als beginner werd aangeraden maar ben er niet echt tevreden mee.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    SX is toch zo'n starterpakket-merk, zoals je ook regelmatig bij de lidl en aldi kunt kopen incl. 10 Watt spreeuwenkistje en accessoires voor een prijs waarvoor je niets mag verwachten?

    Een beetje winkelier had beter een Yamaha Pacifica kunnen adviseren. Dat is doorgaans nog heel redelijk voor het geld.

    Waar ben je overigens niet tevreden over? Bespeelbaarheid (is mogelijk nog wat aan te doen) / klank in combinatie met versterker, ... ?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2009
    Locatie
    Rotterdam, Zuid-Holland
    Berichten
    336

    Standaard

    Ik ben begonnen op een Strat van SX, en model uit een ietjes duurder starterspakket dan de meeste.

    Ik heb nooit een andere Strat in bezit gehad om mee te vergeleiken, maar ik geloof dat het ding vergeleken met andere starterspack heel wat slechter had kunnen zijn. Hij klinkt vrij goedkoop, maar wel redelijk helder. Ook brommen en piepen alle elementen, behalve die van de brug, heel erg.
    Het hout voelt nogal zacht aan op een bepaalde manier, maar na zelf wat afgesteld te hebben speelt hij wel comfortabel.
    Om te zien is het geen lelijk ding. De lak is erg netjes en de frets zijn allemaal goed afgewerkt op mijn exemplaar.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    SX is toch zo'n starterpakket-merk, zoals je ook regelmatig bij de lidl en aldi kunt kopen incl. 10 Watt spreeuwenkistje en accessoires voor een prijs waarvoor je niets mag verwachten?

    Een beetje winkelier had beter een Yamaha Pacifica kunnen adviseren. Dat is doorgaans nog heel redelijk voor het geld.

    Waar ben je overigens niet tevreden over? Bespeelbaarheid (is mogelijk nog wat aan te doen) / klank in combinatie met versterker, ... ?
    Grappig dat je het over de Pacifica hebt aangezien dat m'n 2e gitaar is
    Bespeelbaarheid is prima maar de klank is gewoon niet te vergelijken met de Yamaha, ook heb ik om de een of andere reden een hoop storing op de versterker die ik bij de Yamah net heb.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    469

    Standaard

    Tjah, als dat ook zo'n goedkoop versterkertje is
    Gitaren: Ibanez SZ520-QM / Ibanez RG570 / Ibanez v302
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger
    Amp: Vox Ac4tv / Blackstar HT5-H + HB 1x12"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maleco Bekijk bericht
    Tjah, als dat ook zo'n goedkoop versterkertje is
    Hij zegt dat hij het bij de ene niet heeft en bij de andere wel. Misschien is die SX niet goed geaard?
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2009
    Locatie
    Rotterdam, Zuid-Holland
    Berichten
    336

    Standaard

    Die SX versterker was wel vreselijk, nu ik er aan denk. Echt afschuwelijk.

  8. #8

    Standaard

    Heb een Roland Micro Cube RX dus dus aan de versterker zal het niet liggen, ook de kabel is goed.
    Heb ook het idee dat de snaren op m'n sx minder strak gespannen zijn ook al is de gitaar gestemd.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    469

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChrisWMan Bekijk bericht
    Grappig dat je het over de Pacifica hebt aangezien dat m'n 2e gitaar is
    Bespeelbaarheid is prima maar de klank is gewoon niet te vergelijken met de Yamaha, ook heb ik om de een of andere reden een hoop storing op de versterker die ik bij de Yamah net heb.
    Oh met net bedoelde je niet
    Ik was weer eens te snel met lezen
    Gitaren: Ibanez SZ520-QM / Ibanez RG570 / Ibanez v302
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger
    Amp: Vox Ac4tv / Blackstar HT5-H + HB 1x12"

  10. #10

    Standaard

    Haha, no problem.
    Ben zelf teveel dingen tegelijk aan t doen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top