Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.334

    Standaard Dynamische microfoon voor repetitie opnames

    Wij nemen met de band onze repetities vaak op met onze Tascam DP-004 maar de interne microfoons kunnen onze geluidsdruk niet echt aan waardoor hij eigenlijk altijd clipt/brick wall limit (OL lampje brandt continue )

    Edit: de input sensitivity staat al op 'low', maar nog steeds overstuurd hij.
    Edit 2: zachter spelen kan niet. Discussies hierover worden ook niet gewaardeerd



    Er kunnen ook 2 externe microfoons aan gehangen worden maar hij is natuurlijk zonder phantom power, dus condensator microfoons gaan niet werken. Extra phantom power kastjes en/of microfoons op batterijen wil ik niet aan beginnen: te veel gedoe en dat past ook niet meer in m'n pedalenkoffer.

    Ik ben dus op zoek naar een simpele(!) en goedkope(!) oplossing om 2 externe microfoons aan de Tascam te hangen, liefst met zo'n stereo combinatie als de Behringer C2, maar dan zonder afhankelijkheid van Phantom power:



    Een enkele stereo microfoon is ook interessant, maar die moet wel veel dB's kunnen slikken!
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 7 februari 2011 om 15:10

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Weet je zeker dat je de gevoeligheid van de (interne) microfoons niet in kunt stellen? (de input gain zeg maar).

    Ik heb een sony minidisc-speler met zo'n kleine stereo sony condensator microfoon en met de 'mic sensitivity low' geeft dat nooit oversturing.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Weet je zeker dat je de gevoeligheid van de (interne) microfoons niet in kunt stellen? (de input gain zeg maar).
    Hij staat al op 'low' Maar goed punt idd!


    (toegevoegd aan startpost)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.590

    Standaard

    Minder hard spelen is zeker geen optie?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Minder hard spelen is zeker geen optie?


    Maar inderdaad, dat stond ook niet in de openingspost

  6. #6

    Standaard

    Is een Rode NT4 misschien wat voor je? Dat is een stereo condensator (electret) die je met een batterij kan voeden.

    http://www.rode.com.au/microphone.php?product=NT4

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Wow, als jullie al zo hard spelen dat met de input op low de boel al overstuurt....... ai ai ai....

    Ik zou dan geen condensatormicrofoon nemen maar gewoon één of twee dynamische zangmicrofoons (misschien al aanwezig in de oefenruimte) inprikken in de Tascam en in de ruimte neerzetten. Vertikaal, naar het plafond gericht. Pikt vast genoeg op dan. Voor stereo-effect zet je ze wat verder van elkaar af, eventueel onder een lichte hoek van elkaar af, zo zeg maar: \ /
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Is een Rode NT4 misschien wat voor je? Dat is een stereo condensator (electret) die je met een batterij kan voeden.
    Hehe, €379,- en geklooi met batterijen. Nee, dank je!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Wow, als jullie al zo hard spelen dat met de input op low de boel al overstuurt....... ai ai ai....
    Een keer goed roepen naar het apparaat is al genoeg om 'm te laten clippen. Wat dat betreft is het een waardeloos apparaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Ik zou dan geen condensatormicrofoon nemen maar gewoon één of twee dynamische zangmicrofoons (misschien al aanwezig in de oefenruimte) inprikken in de Tascam en in de ruimte neerzetten.
    Dat wel wel het idee van dit topic: een voorstel voor dynamische microfoons. Er zijn wel wat mics aanwezig, maar ik heb het liefst een eigen setje om daar niet afhankelijk van te zijn...

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Wat is je budget?
    Op zich kan je het gewoon met 2 SM58's proberen, dat is een tamelijk universeel ding. In een XY opstelling, wat verder weg van de geluidsbron, heb je ook geen last van overdreven laag.

    Andere opties: Apparaat verder weg zetten. Dat heeft zijn beperkingen, dat snap ik. Oplossing: grotere oefenruimte.
    Wat je zeker eens moet proberen is om het apparaat om te draaien, dus op de muur richten. Goeie kans dat het ruk klinkt, maar je weet maar nooit. Het clippen ben je dan zeker kwijt.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dat wel wel het idee van dit topic: een voorstel voor dynamische microfoons. Er zijn wel wat mics aanwezig, maar ik heb het liefst een eigen setje om daar niet afhankelijk van te zijn...
    Probeer het eens met de aanwezige microfoons en als dat werkt kijk je wat je kan missen en schaf je er zelf een paar aan. Shure SM58 of SM57 zal prima gaan denk ik en als dat te duur is kun je naar de PG58 en PG57 kijken, of Sennheisers, Samsung, etc. Keuze genoeg.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top