Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Toonhoote aangepast voor zangeres maar....

    volgens mij zong ze gewoon een octaaf te laag

    Het gaat om dit nummer:

    http://www.youtube.com/watch?v=v9Nx6rzYBAc


    Nu weet ik dat iedereen een andere range heeft, maar dit nummer is toch vrij hoog voor een man? Dus dan zou het voor een vrouw toch eitje moeten zijn deze toonsoort? Maar het was te laag....(bleek bij band repetitie). Dus verhoogde we hem.

    Maar nu zat ik net een beetje op mijn gitaar te spelen toen dacht ik dat kan toch nooit, volgens mij zong ze gewoon een octaaf te laag.

    Wat denken jullie is het aannemelijk dat dit echt te laag is?


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Weet je zeker dat je in het juiste subforum zit?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    373

    Standaard

    En verder: wat maakt het eigenlijk uit? Je moet je als muzikant tot op zekere hoogte aanpassen aan je zanger(es).
    Zou goed kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar ieder heeft zijn eigen stem en bereik. Als je hebt nummer verhoogd en het is dan wel goed, gewoon lekker zo laten dan toch?

  4. #4

    Standaard

    Vandaag weer gespeeld met band, zangeres was er niet dus ging ik zingen. Dus even het nummer geprobeerd, maar ik moest even in mijn ballen knijpen voor de hoge noten (: Dus ben nu bijna zeker dat het goed moet zijn.

    Met capo verhogen klinkt ook zo weer wat zeikeriger plus het nummer gaat uit verhouding, nummer gaat hoger en zij zingt octaaf lager.


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  5. #5

    Standaard

    Volgens mij zit je op de verkeerde plek, ga dit ff lekker met die zangeres bespreken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top