Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Gitaar spuiten/schuren

    Beste mensen,

    Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar toch.
    Mijn gitaar is al wat oud en ben van plan een nieuwe te kopen, dus wil ik deze gitaar wat oppimpen, Ik ben van plan hem te gaan spuiten, heb van alles afgeplakt en wil nu beginnen met schuren.

    Hoe ver moet ik gaan met het schuren? totdat het hout te zien is? of alleen de glimmende lak er af? of...

    (Mijn gitaar is nu zwart en ik spuit er wat dingen op met wit)
    Laatst gewijzigd door Mayday13; 5 februari 2011 om 20:17

  2. #2

    Standaard

    Mag ik vragen wat je hebt afgeplakt? Ik zie het qua volgorde niet zo voor me. Eerst afplakken en dan schuren?

    Voor wat jij wil, lijkt licht opruwen me voldoende; maar je moet wel zeker weten dat de lak die je gaat gebruiken niet reageert met wat er nu opzit.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #3

    Standaard

    Ja ik heb alleen wat stukken afgeplakt die ik wil gaan spuiten, vandaar

  4. #4

    Standaard

    Vooropgesteld dat je lak hebt die niet met de ondergrond reageert, zou ik eerst de hele body licht opschuren, dan afplakken wat niet gespoten moet worden en spuiten; en dan blanke lak erover, eventueel eerst de gespoten delen weer fijn schuren.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Ik ben zelf met een zelfde soort projectje bezig, nou zitten er nogal wat diepe en minder diepe deuken in de body van de gitaar,
    waar kan ik deze het beste mee vullen? Ik zat zelf te denken aan epoxy hars ofzo.

  7. #7

    Standaard

    Ligt er aan, ik had alleen maar kleine deukjes, die heb ik weggeschuurt

    Oke, ik kan gaan beginnen met spuiten, ik neem aan dat ik dit in meerdere lagen moet doen, hoeveel lagen ongeveer? Kan de grondlaag gewoon dezelfde kleur zijn?

    Zoals in mijn verhaal te zien is heb ik van alles afgetaped. Stel ik heb laag 1 er op zitten, die laat ik drogen, waarna ik laag 2 er overheen spuit. Na het gewenste aantal lagen wil ik de tape er af halen. Heb ik dan kans dat de verf langs het randje een beetje mee afbrokkeld?

    Er als laatst een laag Varnish aan toe voegen?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    324

    Standaard

    Zoveel lagen als je wil, maar ik zou er minstens 3 doen (en dan bedoel ik alleen de kleur lagen).

    Als je direct op het hout spuit heb je eerst een aantal lagen primer nodig, maar als ik het goed begrepen heb spuit je over een andere laklaag heen? Dan heb je geen primer nodig. Als laatste weer een paar lagen blanke lak en dan je tape heel voorzichtig weghalen.

    Ik doe meestal 3 lagen primer, 3 lagen kleur en dan 3 lagen blanke lak, totaal dus 9 lagen, maar sommige mensen doen wel 12-15 lagen (of nog meer).

    Vergeet niet licht op te schuren tussendoor (niet teveel, anders schuur je je lak er weer af).

    Succes!

  9. #9

    Standaard

    Bedankt!

    Mijn gitaar was zwart en ik wil er wat wit op hebben dus heb het zwarte wel helemaal weggehaald, maar heb het gevoel dat ik nog niet direct op het hout zit.

    Er zit op het hout nog een doorzichtige laag kan dat?

    De spuitafstand zeker een centimeter of 30?

  10. #10

    Standaard

    ja, 25-35 cm. Staat meestal ook wel op de spuitbus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top