Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Thin King Okapi

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard Thin King Okapi

    Een Guttlin die ik eerder al bouwde terug in orde gezet en wat gerestyled voor een vriend; omdat hij en ik een soort running gag hebben over okapi's was de typenaam vlug gevonden. Het is een zwaar ondergewaardeerd beest vind ik dus krijgt bij deze wat extra aandacht .

    Aanvankelijk van plan van iets te gaan doen met motief van okapi billen (okapi heeft een wereldkont qua esthetiek) maar dat zou wat te druk zijn. het model verdraagt geen motiefjes imo. het is al druk genoeg van zzelf.

    dus gewoon wat gewerkt met de kleuren van het beest.

    Het is geen nieuwe gitaar, is meegeweest naar aantal optredens, dus hier en daar al wat lakschade, maar kom, het is tenslotte een wild beest












  2. #2

    Standaard

    Ha, fraai en hartverwarmend!

    Okapi is mooi. Heb je al eens over een Tapir gedacht? Vind ik ook een maf beest met een maffe naam. Of zal ik die voor mezelf reserveren?
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 5 februari 2011 om 02:28
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ha, fraai en hartverwarmend!

    Okapi is mooi. Heb je al eens over een Tapir gedacht? Vind ik ook een maf beest met een maffe naam. Of zal ik die voor mezelf reserveren?
    Tapir, da's straf, mijn dochter gaf daarstraks een pubergil toen ze een "vies beest" zag op TV, ging ik kijken: yep, Tapir! en eerste wat ik dacht, kzweer het: mmm interessante naar voor een gutt maar he's all yours, ik heb geen concrete tapirplannen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    ziet er erg goed uit!! Mooi toch altijd weer, een zwarte gitaar met een paar accentjes.

    Het dierenrijk heeft nog wel meer mooie/bijzondere beesten, wat dacht je van een gordeldier? Armadillo in het Engels, prachtwoord. Maar ja, even googelen en jawel hoor, is al weer in gebruik door gitaarbouwers....sterker nog, ze maken van het beest gitaren (het schild als achterkant).
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Kijk, naam en icoon op de slagplaat, zo zien we dat graag. De billen had je nog op het halspen afdekplaatje kunnen laten terugkomen wat mij betreft maar dan had de headstock ook zwart gemoeten... en het was lastig het woord okapi aan dat icoon te hangen he? Het komt niet terug op de pickguard icoon maar soit, to okapi or not to okapi.

    Dat uitwerken van een thema, dat pakt goed uit op een gitaar. Je hebt nou een natuur afgebeeld icoon, zelf schep ik er groot plezier in om zoiets nog te stileren a la firebird.
    De kleurstelling geeft hem een LP voorkomen op de een of andere manier. Fretjes zijn mooi afgewerkt aan de zijkant lijkt me
    Laatst gewijzigd door Pepe; 5 februari 2011 om 10:53
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Hij is goed!!!

    Maarja, ik heb zelf ook iets met beesten, dus dan word ik al snel blij van dit soort dingen
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx guys
    at cocobolo: ja, da's het eerste wat ik tegenwoordig doe bij gitaarnamen: googlen... want er bestaat al zo veel. Ik heb es ooit een gitaar Zoot Suit genoemd. dat vond ik goed gevonden van mezelf. werd gebruikt als slang voor het mooie kostuum van een coole jazz cat in de fifties. achteraf gemerkt dat het al bestaat. werd al gebruikt door Gibson voor een recente gitaar nogwel, ik geloof die spacey kleurige SG's van even geleden...

    at pepe: de LP factor: waarschijnlijk door de amber knoppen. met zwarte knoppen is dat minder.

    styleren van het beest : ik heb het geprobeerd maar omdat een okapi geen evidente fauna is, lukte het mij niet hem nog min of meer herkenbaar te houden, en ja, vond het moeilijk het woord okapi erin te zetten

    Nu, het was een bestaande gitaar, dus de kleurstelling enz lul ik beetje goed. How about this: het fretboard is van wengé. Volgens mij is het niet ondenkbaar dat er in Afrika echte Okapi's meanderen tussen echte Wengé bomen
    Laatst gewijzigd door barno; 5 februari 2011 om 12:51

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top