Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adrinalino Bekijk bericht
    Moet een gelijmde/gezette hals een hiel hebben?
    Er komt een punt waarbij je de hals moet laten overgaan in de body, en het mooiste lijkt me dit vloeiend te doen (of op de Fender manier natuurlijk).


    Je kunt het laten vloeien wel zo laat mogelijk doen, maar ik weet niet uit eigen ervaring wat dit doet met de hals (zie discussie van Aaron/Barno). Ik kan me voorstellen dat je hier met bijvoorbeeld carbon strips wel e.e.a. kunt compenseren.

    Zoiets bijvoorbeeld :
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  2. #12

    Standaard

    De 'langste' hals die ik ooit heb gemaakt was op m'n rode double cut PRS-achtige (huwelijks cadeau voor een vriend). Het is een 24-fretter, met neck to body joint bij de 22ste fret:



    (Body is Khaya, hals honduras, vandaar de ietwat aparte kleurzweem onder die bepaalde hoek)

    Halsprofiel is een assymetrisch 'medium' profiel, denk ik, en er zitten twee carbonstaven in. Persoonlijk vond ik 'm redelijk 'slap' en buigzaam - ik was/ben echter ook stevigere halsprofielen gewend met iets minder vrijhangende hals (22 fret necks), ook met CF, vaak ook nog eens gelamineerd. Toen de baas van die vriend 'm echter bespeelde - hele goede gitarist die vooral vintage strats gewend is - was het eerste commentaar 'Jezus, wat een stijve hals!'

    Bref: het is allemaal betrekkelijk relatief. Die bovenstaande hals is minstens even stabiel/strak als die van een PRS met een 'heel from hell', dankzij de interne versteveging. Je kan best goed en veilig dit soort halsverbindingen maken, maar blijf wel goed nadenken. Ik vind een mooie doublecut transitie nog steeds moelijker dan een mooie singlecut transitie:


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top