Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: pickup omdraaien

  1. #11

    Standaard

    Errolls, de pickup ligt exact op dezelfde plek als voorheen, toCH??
    De twee spoelen in de humbucker lijken mij identiek gewikkeld.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Ik denk dat het afhankelijk is van je gebruikte pickup in kwestie. Ik weet dat orpheo ooit eens heeft gepost over het bedrijf dimarzio, dat een patent heeft op twee verschillende coils in 1 humb. zetten. Daar zou je dat in principe dus wel kunnen horen. SD enzoverder mag dit door het genoemde patent niet 'nadoen', waardoor hun pickups niet echt zouden mogen verschillen bij omkering.
    Klopt, DiMarzio heeft dat onder andere gedaan met de D-Sonic. Die heeft aan een kant zo'n platte streep en op de site zelf zeggen ze dat de sound inderdaad verandert bij omdraaien.

  3. #13

    Standaard Omdraaien

    Hi
    Weet nog steeds niet of dit alleen maar geklets is of echt.
    Er wordt soms gezegd, dat bepaalde elementen daarvoor wel geschikt zijn.
    En bij humbuckers krijg je zeker verschil als je er één van de twee omkeert en samen hebt ingeschakeld.

    Ik speel nu al een half jaar met mijn Gretsch HiLo Trons omgekeerd. Dat was leuk om te proberen, maar ze wachten op het eerste moment (nu) waarop mijn snaren eraf gaan, want dan draai ik ze gewoon weer terug. Maakt niks uit dus.

    Geldt niet voor alles, maar voor pups wel, denk ik: Je weet het pas als je het hebt geprobeerd.

    Groet, Gus

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Hierover is (ergens) een topic op dit forum, waar vrij uitgebreid in staat hoe het zit met die Peter Green/Moore gitaar...
    Ik heb even gezocht maar kan het zo niet vinden.Gr. Coos
    Hier is dat topic>>
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ighlight=green

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Errolls, de pickup ligt exact op dezelfde plek als voorheen, toCH??
    De twee spoelen in de humbucker lijken mij identiek gewikkeld.
    ik wou de brug humbucker 180 graden draaien, dan ligt tie tog meer in het midden???

  6. #16

    Standaard

    kan je proberen maar zoals ik voorheen al zei het omdraaien van de pickup zelf heeft gewoon echt geen nut mischien voor je verbeelding maar pas als je de magneet in de pickup omdraait krijg je een andere sound in de middenstand.

  7. #17

    Standaard

    Kun je niet simpel de fase van een van de pu's omdraaien door de HOT draad wit/rood om te draaien?

  8. #18

    Standaard

    Yooooooo dat is 1 van de extreemste bumps die ik ooit gezien heb, bijna 11 jaar.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Yooooooo dat is 1 van de extreemste bumps die ik ooit gezien heb, bijna 11 jaar.
    Ja, maar eerste bericht. Effe wennen....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top