Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Nuenen
    Berichten
    68

    Standaard

    ik ben op dit moment een ibanez roadster bas uit 1980 op aan het knappen. ik kan alleen nergens een schema van de basgitaar vinden. op ibanez.com staat niks en op ibanezvintage.com staat er ook geen, die gast van die laatste site kan ik ook niet bereiken aangezien ik het gestuurde mailtje terug krijg. iemand een idee hoe ik aan dit schema kan komen???
    het is geloof ik een roadster bas van het model RS-924. iig met twee elementen, vier potmeters en twee schakelaars.

    http://www.ibanezvintage.com/rsbass.html
    http://www.ibanezvintage.com/newmodel/rs924.jpg

    ik ben trouwens ook heel blij als er iemand is die wat meer over deze basgitaar kan vertellen. ik weet er eigenlijk niks vanaf.

    alvast bedankt.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sKa3 op 2003-05-15 14:13 ]</font>

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Ik weet weinig van ibi's af, maar probeer eens http://www.ibanezrules.com


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 september 2002
    Locatie
    Muscat, Oman
    Berichten
    163

    Standaard

    Hee, leuk die voorbij te zien komen!
    Ik heb een blonde rs-924 roadster uit maart 1980.

    Er is helaas maar weinig over de bas te vinden. Kennelijk niet heel veel verkocht. Hij wordt ook maar weinig aangeboden op het net, en zit dan meestal in de prijsklasse rond de 350 dollar. Gek genoeg is dat veel meer dan er in Nederland meestal voor gevraagd wordt, maar dat zou kunnen omdat men vaak denkt dat het een roadstAr is, die rond de 200 euro doet op marktplaats. De rs-924 is volgens mij een goede middenklasser, maar een catalogusprijs kan ik niet vinden.

    Specs heb je al van de vintagepagina. Enige wat ik daar aan toe kan voegen is dat het een perfect afgewerkte bas is met geweldige sustain (kan een kopje koffie gaan drinken en als ik terugkom is'ie nog niet uitgespeeld)
    Ze speelt als een droom en de originele pu's leveren alles van warm donker tot helder twangy. Knorrend en ronkend!

    Ik weet niet zeker of ik een schema heb, maar ik zal thuis op de pc (zit op mijn werk) eens na gaan zien....

    In ieder geval het volgende mocht je 'm zelf helemaal moeten herdraden: de pickups kunnen 'actief' (via de equalizer, twee pots: bass en treble) of passief bespeeld worden, en de equalizer schakel je aan/uit met het kleine zilveren schakelaartje.
    De schakelaar met de witte top is de (drie-standen) elementenswitch.
    En de 2 grote knoppen met 1-10 schaal natuurlijk volume en gain.

    Succes met je project!
    En daarnaa heel veel plezier met spelen.

    Iwan

  4. #4

    Standaard bedradingsschema ibanez roadster bas

    Beste,

    indien u een schema heeft, zou ik mij graag aanbevolen houden een kopie hiervan te mogen ontvangen.
    Mijn RS-924 is niet goed aangesloten. Graag zou ik hem in de originele staat willen herstellen.

    Groet,

    Jeroen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerengina Bekijk bericht
    Beste,

    indien u een schema heeft, zou ik mij graag aanbevolen houden een kopie hiervan te mogen ontvangen.
    Mijn RS-924 is niet goed aangesloten. Graag zou ik hem in de originele staat willen herstellen.

    Groet,

    Jeroen
    Misschien ff een nieuw topic openen? Deze is pas 8 jaar oud..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top