Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42
  1. #21

    Standaard

    Je kan het er inderdaad gewoon overhebben, over de podiumkleding.
    Iedereen begrijpt dat wel, maar het punt is meer: doet ze er ook wat mee? Het kan zijn dat ze wat verlegen is, en zich niet durt te kleden in iets wat jullie willen.

    Ik zou zeggen, stuur de nummers die jullie willen spelen gewoon door als youtube link (indien covers), of ga gewoon gezellig vaak naar andere optredens kijken, misschien komt het dan wat beter over
    Ik zou er niet te bang voor zijn. Podium kleding hoort er gewoon bij

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Wat je voor de geest staat, kan je misschien hetbeste communiceren met een mood board. Gewoon, wat beelden bij elkaar zoeken die aansluiten bij het gevoel dat je wilt communiceren met de band.

    Is dat wat?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Dat lijkt me waardeloos drummen, als je de hele tijd met een stijve lul zit.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Berichten
    1.665

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Is dat wat?
    Hmmm, kan hij niet beter een petje op?

    On topic, persoonlijk zou ik haar eerst de gelegenheid geven om zelf uit te kiezen wat ze gaat dragen. Als na een paar optredens blijkt dat de kledingkeus 'niet optimaal' is kun je het er alsnog over hebben.

  5. #25

    Standaard

    Het gaat eigenlijk om haar zang kwaliteiten, als ze die goed zijn, wat maakt haar uiterlijk dan nog uit ?
    Maar mocht je er echt mee zitten, zeg dan gewoon tegen haar "Ik ga dit aantrekken op het optreden, wat trek jij aan ?"
    Gewoon eerlijk zeggen dat je vindt dat jullie allemaal dezelfde "gevoel" moeten uitstralen, dus iets uitkiezen wat bij elkaar past.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Een bloemetjesjurk en een jaren 70 kapsel plus retro bril klinkt erg hip eerlijk gezegd. Weet je zeker dat jullie zelf niet een beetje uit de mode zijn? Het is in elk geval wat anders dan de zoveelste jongen met 12 armbandjes in een strakke spijkerbroek die kijkt alsof-ie moet poepen.

    Serieus... als ze geweldig zingt, who gives a fuck verder. Janis Joplin weleens gezien?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    929

    Thumbs up

    Hou het simpel, gewoon dresscode voor gehele band afspreken, dan zet je haar niet in de kijkert en maak je dingen niet ongemakkelijk.

    Dat, of zoals wij deden als een stel onbeholpen boeren diverse hans teeuwen achtige opmerkingen maken gedurende een aantal maanden, en vervolgens op zoek moeten naar een nieuwe zangeres.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2009
    Locatie
    Hoornsterzwaag ( Frielsand )
    Berichten
    578

    Standaard

    Zoals ik al aangaf wil ik niemand kwetsen en iedereen in zijn waarde laten.

    Maar ik heb foto`s gezien van haar optredens met de vorige band en helaas had ze toen de zelfde kleding stijl
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Soms heeft een vrouw complimentjes nodig.... En het budget. Mijn vrouw geeft liever geld uit aan haar kinderen dan aan haar uiterlijk. Nu we specifiek budget ervoor maken (we hadden veel centjes geinvesteerd in mijn bedrijf en in ons huis) kan ik dat budget wel verdubbelen want anders lukt het gewoon niet.



    Als je haar website nu bekijkt is ze echt wel goed gestyled. Maar als je goed kijkt zie je dat dat wel een paar dikke portemoneetjes heeft gekost....

    Geef haar complimentjes en ga er niet vanuit dat ze veel zal veranderen. Als je van die opleiding afkomt is het niet altijd makkelijk om een serieuze baan te vinden en dus je te buiten te gaan aan een goede garderobe.

    Mijn vrouw draagt inmiddels rokjes en leuke dingen waar ik heel blij van wordt.... Maar nu pas heeft ze het idee, dat het kan...

    Maar gezien jouw tweede opmerking in dit draadje vind je haar eigenlijk niet zo leuk. En zoek je "een stok om de hond mee te slaan".
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 december 2009
    Locatie
    Hoornsterzwaag ( Frielsand )
    Berichten
    578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Soms heeft een vrouw complimentjes nodig.... En het budget. Mijn vrouw geeft liever geld uit aan haar kinderen dan aan haar uiterlijk. Nu we specifiek budget ervoor maken (we hadden veel centjes geinvesteerd in mijn bedrijf en in ons huis) kan ik dat budget wel verdubbelen want anders lukt het gewoon niet.



    Als je haar website nu bekijkt is ze echt wel goed gestyled. Maar als je goed kijkt zie je dat dat wel een paar dikke portemoneetjes heeft gekost....

    Geef haar complimentjes en ga er niet vanuit dat ze veel zal veranderen. Als je van die opleiding afkomt is het niet altijd makkelijk om een serieuze baan te vinden en dus je te buiten te gaan aan een goede garderobe.

    Mijn vrouw draagt inmiddels rokjes en leuke dingen waar ik heel blij van wordt.... Maar nu pas heeft ze het idee, dat het kan...

    Maar gezien jouw tweede opmerking in dit draadje vind je haar eigenlijk niet zo leuk. En zoek je "een stok om de hond mee te slaan".
    Een stok om een hond mee te slaan vind ik nogal een ongepaste opmerking,Zoals ik al tig keer heb vermeld ik wil niemand kwetsen.

    Even betreft Susan Boyle naast dat ze over veel talent beschikt heeft de media en de publiciteit hier ook een grote rol ingespeeld.
    Er werd toen veel over haar uitelijk gesproken en eerlijk is eerlijk negatieve publiciteit is ook publiciteit.

    Als je het interview van haar hebt gezien ( in de TV Show )
    Gaf ze duidelijk aan dat ze vaak moeite had met haar uiterlijk en daardoor vaak omschreven werd als de zangeres van logness.

    Om een klein voorbeeldje te geven:

    Ik heb vroeger een klasgenootje gehad die een vreemd geurtje bij zich droeg.
    Zelf had hij het niet in de gaten en de anderen hadden het lef niet om dit aan hem te melden.
    Er werd achter zijn rug om gepraat zonder dat hij er ook iets van mee kreeg.
    Hij werd uitgelachen en vernederd en wist niet waarom ze dat deden.
    altijd zat hij alleen in de kantine en vriendjes had hij niet.

    Ik ben toen een keer naast hem gaan zitten en heb hem verteld dat hij dit niet verkeerd moest opvatten maar dat ik hem alleen maar wou helpen.
    Ik heb toen gezegd dat hij een ongewenst geurtje met zich mee droeg en dat hij hier wat aan moest veranderen anders zou hij nog een zwaar leven tegemoet gaan.

    Hij werd een beetje verlegen maar beloofde mij hier wel wat aan te doen.
    na een goede 2 weken rook hij fris en merkte hij dat hij steeds meer werd geaccepteerd.
    Natuurlijk was het voor mij moeilijk om hem dit te vertellen maar hij heeft aangegeven dat hij mij heel erg dankbaar was en dat geeft mij een goed gevoel.

    Het klinkt mischien heel dom maar mensen praten achter je rug om maar hebben niet de ballen om dit rechtsstreeks aan de persoon in kwestie te vertellen.
    Als er niemand is geweest die tegen onze zangeres heeft gezegd dat ze haar wat vlotter moet kleden dan gaat ze er van uit dat wat ze draagt voor een optreden heel normaal is.

    Nog een voorbeeld: THE VOICE OF HOLLAND.

    Na mijn idee de grootste hypocriete programma die ik maar kan bedenken.
    De jury zit op een stoel omgedraaid zodat ze de zangers of zangeressen niet op hun uiterlijk kunnen beoordeeld worden en dat het puur om de voice gaat.
    totdat de voorrondes voorbij zijn en ze over gaan op de live shows.

    Je kunt duidelijk zien wie een leuk kopje heeft blijft in de race en de gene die wat een wat mindere uiterlijk heeft kicken ze er uit.

    Ik heb liever dat ik het met de zangerres bespreek dan dat het publiek achter haar rug om over haar praat
    Laatst gewijzigd door SRV2000; 5 februari 2011 om 15:26
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top