Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard "Kiss" van Prince: majeur of mineur?

    Het nummer "Kiss" van Prince: officieel zijn het volgens mij alleen "5" akkoorden: maar zou je, als je volwaardige akkoorden gaat gebruiken, mineur of majeur doen? Of 7/9 akkoorden? Wie kent er een leuk setje akkoorden bij? Of een leuke bewerking?

  2. #2

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=ywfE5GVtMRs

    Ik vind dit wel een leuke gitaar partij


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Zoek een versie met blazers, en luister wat die spelen , meestal levert dat wel wat inspiratie op.
    Maar niet makkelijk.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Onder de coupletten zit een akoestische gitaar die door een noise gate gaat, getriggerd door de drums. Klinkt als een vage synth. Als je goed luistert speelt die volgens mij majeur akoorden.

    (De solo bestaat dan weer grotendeels uit een Am6 akoordje!)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=eVZJ-2BeZoM

    A7 D9 (E9)

    Niet majeur noch mineur, maar dominant (zoals ik dat noem).

    Dit is een simpele basis versie die je uiteraard makkelijk kan uitbreiden door allerlei versieringen toe te voegen (9 b9 #9 13 b13, hammer-on, etc).
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  6. #6

    Standaard

    +1 A of A7, D9 E9 begeleiding verder heel simpel houden in gitaar. HEb het vroeger met een studentenband gespeeld, met twee blazers, de blazerspartijen had ik van een live uitvoering van Prince zelf afgeschreven. Dat leukt het dan op. Maar je moet het nummer niet al te ingewikkeld maken. De gitaarsolo van het nummer is trouwens geniaal. Dat is pure 'stealth technology' De meest gehoorde reactie als je daarover begon was ?? Welke gitaarsolo???

  7. #7

    Standaard

    Het schema is 'gewoon' een bluesje.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    De gitaarsolo van het nummer is trouwens geniaal. Dat is pure 'stealth technology' De meest gehoorde reactie als je daarover begon was ?? Welke gitaarsolo???
    Toen Kiss net uitkwam had ik klassieke gitaarles. Ik zat als beginner die nauwelijks funk kende enorm te pielen op die solo, ik kende zulke akkoorden niet. Mijn klassieke leraar was verdorie ook een kwartier bezig voor-ie wat had! Anyway, een levenlange funkgitaarobsessie was wel geboren toen. Pure Catfish Collins eigenlijk wat-ie daar speelt, maar dan weer zo geniaal eigen gemaakt door er een solo van te maken!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Het schema is 'gewoon' een bluesje.
    Inderdaad. Septiem-akkoorden zijn in mijn vocabulaire majeur toch?
    Ik hoor er niet veel mineur in hoor..... (ja, je kunt gemakkelijk soleren met een A mineur pentatonische ladder, bedoelen jullie dat?)
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 4 februari 2011 om 15:06
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #10

    Standaard

    Ha, eindelijk iets waar ik op kan reageren
    Zo spelen wij hem: klikkerdeklik

    Let alsjeblieft niet op valse zang oid, eerste optredens, slecht geluid opt het podium, vroor bijna. bla bla

    Maar wel koel
    Leuk nummer om te spelen, werkt altijd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top