Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2010
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    162

    Standaard Fishman Neo-D Single Coil Klankgat element

    Ik denk dat ik er toch uit ben naar lang wikken en wegen en ik dacht in eerste instantie als ik een element inbouw wil ik een Piezo maar na gister in een muziekwinkel een Fishman Neo-D te hebben geprobeerd denk ik toch wel dat ik meer richting een klankgat element nijg vooral omdat het geluid dat geproduceerd wordt toch veel meer helder, sprankelender en voller is dan een Piezo element van Fishman voor 't zelfde geld.

    Maar mijn nadeel vond ik vooral dat je het dan ziet en dat het dan nadelig kan zijn voor het pure akoestische geluid van de gitaar zelf , maar als ik het zo hoorde in die winkel tussen mijn gitaar en de ene met dat element erin van zelfde merk : Bleuridge BR163N maakte het geen klap uit.

    Heb alleen niet de humbucker versie ervan gehoord maar naar uitleg van de verkoper is die wel beter als je van nog warmer en voller geluid wil hebben enige nadeel is wel dat de humbucker op batterijen werkt kan nadelig zijn als je aan het optreden bent en je batterij ineens doodslaat.
    En ik wil dat gezeik met een batterij gewoon niet

    Nou kan ik nergens vinden of het nou ook nodig is dat je een preamp voor die single coil moet zetten ofniet misschien weten jullie dat ?
    Ik bezit zelf ook een buizenversterkertje VOX AC4TV gebruik ik met mijn telecaster is dat ook te combineren met Fishman Neo-D single coil ?
    Ik weet ook wel dat een akoestische versterker beter zal zijn vanwege de HiFi speakertjes , maar het zal denk ik zelf niet beroerd klinken toch ?

    Sorry dat ik jullie met zoveel vragen overlaad, maar soms weet ik het zelf ook niet meer

    Groeten
    Belastingdienst, leuker kunnen we je niet naaien wel makkelijker

  2. #2

    Standaard neo d humbucker

    volgens mij werkt de humbucker niet op batterijen, hoor

    Heb onlangs neo-d humbucker gekocht voor mijn reserve
    gitaar, prima
    element, alleen is het jammer dat er een jack aan vastzit en
    geen jack ingang.

    Sowieso valt het mij op dat alle fishman klankgat elementen
    een veel lagere output hebben piezoelementen
    kan een nadeel zijn als je
    op lawaaierige plekken speelt, dan zou ik toch echt voor
    piezo gaan. Ik had voor de neo-d een rare-earth blend maar
    die heeft ondanks de hogere prijs hetzelfde probleem
    weinig output, en die werkt wel op batterij, heb m vervangen
    voor een lrbaggs piezo en ben nu zeer tevreden!
    Laatst gewijzigd door boney; 30 januari 2011 om 20:45

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    206

    Standaard

    De humbucker werkt niet op batterijen! Heb ik zelf ook gehad, klinkt zeker goed voor het geld!
    Een pick-up systeem klinkt wel een flink stuk mooier, veel natuurlijker. Vooral als je er een neemt met microfoon. Ook heeft de humbucker een nogal lage output.
    Greenfield GF - Taylor 12 Fret
    YouTube: www.youtube.com/merelvh
    Website: www.merelvanhoek.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Zo'n type p.u. met magneet pooltjes die verandert in feite toch hoe de snaren trillen?
    Dus hij zal acoustisch anders klinken dan zonder?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luca P Bekijk bericht
    Zo'n type p.u. met magneet pooltjes die verandert in feite toch hoe de snaren trillen?
    Dus hij zal acoustisch anders klinken dan zonder?
    Een piëzo zit tussen brugzadel en brug/top en 'belemmert' de doorgave van trillingen naar de top, dus daar lever je ook akoestisch op in

    Dat die Neo D humbuckers een lage output hebben, komt denk ik meer omdat ze in het klankgat geklemd relatief ver van de snaren af blijven staan. Je hebt geen stelmogelijkheden om het element dichter naar de snaren te zetten.

    Zelf gebruik ik sinds een tijdje een Schaller Western III en daarvan kun je, behalve de polepieces, ook het gehele element in hoogte verstellen en dan heb je niks te klagen over output.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik heb 2 neo D single coil klankgat elementen gehad. Deze hadden beide een slechte snaar balans, steeds was er 1 snaar die veel harder was (lag niet aan de gitaar). Erg irritant dus snel weer verkocht. Ik vond het geluid ook vrij blikkerig, niet vol.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik heb 2 neo D single coil klankgat elementen gehad. Deze hadden beide een slechte snaar balans, steeds was er 1 snaar die veel harder was (lag niet aan de gitaar). Erg irritant dus snel weer verkocht. Ik vond het geluid ook vrij blikkerig, niet vol.
    Yep, het bekende probleem met het volumeverschil tussen de omwonden en onomwonden snaren bij bronze snaren, met name bij de B-snaar.
    Alleen al daarom gebruik ik elementen met verstelbare polepieces, dan kun je zelf altijd de balans goed krijgen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top