Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Egmond Princess

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    356

    Standaard Egmond Princess

    Ik heb gisteren een Egmond Princess gekocht en vindt hem echt heel mooI! Ik moete r echter nog wel een hoop aan sleutelen om hem zpelend te maken. De hals is een klein beetje krom, maard e trussrod staat los, dus misschien is het door de rod op te lossen (Hoop het!!) ook moeten er nieuwe frets op en misschien lak ik hem opnieuw. Waarschijnlijk vervang ik de schakelaars ook, want ik ben niet zo'n fan van de schakelaars op een Egmond.

    Maar iets anders; Waar zijn de twee extra schakelaars voor?



    Drie schakelaars en twee knoppen voor de drie elementen, maar de twee aparte snap ik niet.

    Volume boost misschien?

  2. #2
    Bert Gitaar
    Guest

    Standaard

    Waarschijnlijk tegenphases of serie/parralel schakelingen. Met een metaal iets op je elementen tikken en luisteren bij wat er waar gebeurt.
    Voor een boost schakeling moet er een batterijtje inzitten.

    Ziet er leuk uit die Egmond. (Als de jouwe ook in goede staat is.)
    Ik ben ze wel tegen gekomen van grof spaanplaat waar ze de body van hadden gemaakt bij een egmond. En er vele bij de vuilnisbak gezet voor de liefhebber.
    Ik wist niet dat er leuke bruikbare gitaren tussen de egmond's zatten. Meestal van een dergelijke goedkope samenstelling zodat ze er wel leuk uit ziet maar niets mee valt te doen.

    Succes ermee als ie goed is.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    356

    Standaard

    Het blijven goedkope gitaren, maar ik vind het mooi om een stukje hollandse cultuur op te knappen!

    De staat is niet helemaal puik! Gelukkig is wel alles compleet. De elementen moeten opnieuw worden gedraaid en de electronica opnieuw aangesloten (kan dus van die twee switches maken wat ik wil!) en de hals moet onder handen genomen worden (ietsjes krom en frets zijn afgesleten).

    Het lijkt mij gewoon te gek om hem lekker spelend te krijgen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top