Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Op 2003-05-17 14:54, schreef Phoenix Rising:
    Niet om op jouw advies af te doen hoor negatieve K3 fan (lol is er ook een kortere naam ? :grin: ) Maar dat opbouwen lijkt me alleen nodig als je maar één gitaar hebt.

    Als je meerdere gitaren hebt, kan je gewoon op de ene wat dikkere snaren zetten en de andere zo laten. Dan kan je een beetje afwisselen.
    Je hebt gelijk, ik was van 1 gitaar uit gegaan. Mijn naam kun je ook heel leuk afkorten trouwens: neg, nk3f, k3 fan, k3, lennart, le-nerd etc. etc.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Tja, maar goed ook, ik heb maar 1 gitaar :wink:.
    Ik ga eens een 0.10 setje halen, want bends gaan nu soms gewoon té goed, en een beetje duwen met een powerchord en de boel klinkt al wat 'toononvaster' (lees: blues-vals). Misschien toch maar beter houden, kan ik het op de snaren steken :wink:

    M Kactus

  3. #23

    Standaard

    ik speel op 09 en 010 met spelen merk je wel dat ze iets dikker zijn die 010 maar qua toon dacht het niet.

    ze zijn ook nauwelijks dikker dan 09 dus.

    en dan nog de pick-up zet het signaal om die krijgt doordat je 012 ofzo gebruikt heus geen andere karakterestiek(qua frequenties) of veel meer output.


  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    jkewle hoor, dat merk je wel.

  5. #25

    Standaard

    ja ok jij wel.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juni 2002
    Locatie
    Ons Dorp, ZH
    Berichten
    21.343

    Standaard

    Je hoort altijd wat als je het WILT horen, met snaren knoeien is en blijft rommelen binnen de marge. Pas als je van 0.09 naar 0.11 gaat (bijvoorbeeld) zul je wat kunnen horen, aan de andere kant speel je op dunnere snaren makkelijker en zul je dus meer uit je vingers kunnen halen :razz:

    Er wordt in dit topic nog net niet beweerd dat dikkere snaren een groter effect op je geluid hebben dan nieuwe elementen...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Het is ook maar voor een klein gedeelte voor het geluid. Ik wil eigenlijk voornamelijk wisselen voor de techniek. Ik heb al zolang akoestische gespeeld en dat waren bijna bass-snaren vergeleken met mijn snaren nu.
    Hopelijk verbeter ik zo ook een beetje mijn techniek, dan was het al de moeite waard, niet?

    M Kactus

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ik speel ,010. Het geluid is vol en speelt toch best makkelijk en de snaren breken niet. Ik speel niet dikker omdat ik geen zin heb om mijn gitaar opnieuw te fretten. Met dikkere snaren zal je fretdraad ook sneller uitslijten als je veel bend. Tenminste bij mij was dat duidelijk te zien.

  9. #29

    Standaard Dik + dun

    Al eens nagedacht over een mengsetje snaren. Bijvoorbeeld de earnie ball 2215 skinny top heavy bottom 10-13-17-30-42-52. Normaal eindigt een 010 setje bij 046. Dus lekker strak voor de riffs en redelijke los voor de solo's. Deze snaren staan op mijn Les Paul. Ik speel in Drop D dus de lage E snaar (bij mij dus D) wordt dan ook niet te slap.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hempo
    Moi mensen. Ik heb onlangs mijn snaren 010 (dikte) gewisseld voor de 009. Dit bevalt me redelijk, alleen ik heb wel eens gelezen dat het (na tijdje) beter is om bijvoorbeeld 012 te spelen.
    Dit zou dan eerst 2 tot 3 maand nodig hebben om aan te wennen, maar dan speel je ook echt als een beer (en je vingers worden sterker etc. )
    Iemand enige ervaring ?
    Ik ken iemand die muziek van The Shadows speelt op hele dikke snaren. Z|elfs de hoge e-snaar is wound...

    Doe mij maar 009.

    Maar dikke snaren hebben een geweldige sound!@ Echt waar!

    Qua trekken en benden heb je echter een probleem.

    Stevie Ray Vaughn speelt 010. En hij trekt ze giga op. Maar hij heeft beenspieren in zijn vingers...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top