Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    486

    Standaard

    Tja...

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Dat was idd één van de dingen die ik in gedachte had met dat 't per gitaar nogal kan verschillen wat dikkere snaren precies voor je doet.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    De lengte hangt NIET af van het aantal frets, maarr van dee mensuur lkengtes. Aangezien er maar 4 gangbare mensuur lengtes zijn (24" op short scale fenders: mustang, jaguar en vast wel op andere gitaren; 24,75" op gibsons gitaren en klonen daarvan; 25" op PRS gitaren en 25,5" op fender gitaren). Daar zit idd dus wel verschil in, maar zelf ben ik nogal een fan van 25,5" gitaren, langere loop, frets verder uit elkaar, strakkere snaren etc. etc. Volgens mij staat een setje 009 op een strat ongeveer gelijk op aan een setje 010 op een les paul.

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    87

    Standaard

    thanx voor de uitleg, de mijne is ook 25,5" (ESP) Met 010 krijg ik de bending in de solo van The Wall (15b18 ofzo) niet voor elkaar, gestemd in E. Bij 012 kan ik me dat dus al helemaal niet voorstellen. Aan de andere kant heb ik wel eerder gedacht, dat kan ik nooittttttttt... blijven oefenen ja

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Dat soort dingen is een kwestie van oefening. Mij lukt het nu al bijna om op mn 024 g snaar een full step bend met mnn wijsvinger te maken (die in het intro van fade to black).

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Ik heb een 25.1 scale, met 0.09... Ik zie iedereen praten over 0.12, maar maakt 0.10 ook al een verschil uit, of is het te verwaarlozen? Ik ben namelijk van plan iets dikkere snaren te nemen, maar ik wil ook niet overdrijven, strax kan ik niets meer spelen :wink:

    M Kactus

  7. #17

    Standaard

    ligt eraan op wat voor manier je speelt denk ik.

    misschien geven dikkere snaren 1(beetje)meer toon.

    ik zelf sla vrij hard aan en gebruik "veel" kracht en slide's,met 012 speel ik mijn vingers kapot.

    ik zie die verschil in dikkte van snaren meer als iets van wat vind je fijn net als 1 plectrum niet zo zeer om toon ofzo(wat past bij je stijl)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Ja, het was eigenlijk gewoon om te zoeken wat een beetje bij mij past, wat mij ligt... Ben niet zo'n Steve Vai man, dus voor de snelle solo's zal het toch niet veel verschil maken :smile:.
    Ik wou gewoon weten of je dat verschil voelde, of misschien was het gewoon zo klein dat ik deze er evengoed op kon laten zitten...

    M Kactus

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Op 2003-05-17 11:31, schreef M Kactus:
    Ik heb een 25.1 scale, met 0.09... Ik zie iedereen praten over 0.12, maar maakt 0.10 ook al een verschil uit, of is het te verwaarlozen? Ik ben namelijk van plan iets dikkere snaren te nemen, maar ik wil ook niet overdrijven, strax kan ik niets meer spelen :wink:
    Het verschil tussen 009 en 010 voel je wel, en je hoort het ook. Het is ook niet echt aan te raden om meteen van 009 naar 012 te gaan, maar om dat in stapjes te doen omdat anders dee overstap te groot is. Zo heb ik het ook gedaan.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2002
    Locatie
    Zoeterwoude
    Berichten
    411

    Standaard

    Niet om op jouw advies af te doen hoor negatieve K3 fan (lol is er ook een kortere naam ? :grin: ) Maar dat opbouwen lijkt me alleen nodig als je maar één gitaar hebt.

    Als je meerdere gitaren hebt, kan je gewoon op de ene wat dikkere snaren zetten en de andere zo laten. Dan kan je een beetje afwisselen.

    Ik heb zelf op een van mijn gitaren 0.11 snaren staan (ja een ibanez RG :smile: ) en de rest heeft 0.09. Ik merk dat vooral mijn vibrato en mijn picking enorm vooruit zijn gegaan daardoor, zeker als ik terug switch naar mijn andere rgs, dan heb ik het gevoel dat ik met elastiek speel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top