Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard Soms kom je wat leuks tegen...

    Rhodes Amplification, om maar wat te noemen:



    ik heb een zwak voor (de looks van) een channelswitcher, en deze bak is geen uitzondering. 4 compleet onafhankelijke kanalen, alles is te schakelen met de footswitch (kanalen, mastervolumes, en de modes per kanaal, behoorlijk wat dus). hij is bij lange na niet zo uitgebreid als een roadking of roadster, of zelfs een engl SE (hoewel die al meer features, en imho bruikbare tones heeft dan de roadster), maar het schijnt dat ie compleet handwired is. dat lijkt mij wel heel erg tof, maar alleen voor de heb (en daar is ie veel te duur voor!) hij biedt me niks extra's, maar toch: eyecandy de gekste! je kan eigenlijk alles kiezen naar smaak; frontpaneel, kleuren knopjes, kleur tolex, etc etc. lache dus.

    Ceriatone Chupacabra 100w



    bij de shootout van rig-talk was dit een van de grote 'winnaars' in de categorie 'modded'. Diverse marshall-modded amps kwamen aan bod,onder andere de splawn, een cameron en een 'echte' marshall (modded '74 JMP geloof ik, echt HEAVY modded) en de marshall en de ceriatone waren respectievelijk nummer 1 en 2! de chupa gaat echt ver qua gain en tone, niet normaal meer.

    Glaswerks

    In mijn zoektocht naar echt toffe amps kwam ik Glaswerks tegen. Ik heb al gemaild met die gast, en de wachtlijst is werkelijk 2 jaar. Hij maakt in zijn vrije tijd (dus iedere avond n paar uurtjes) dumbleklonen. Hij heeft een lijn van amps die werkelijk de dumble-lijn volgen, dus zonder ingrijpende eigen aanpassingen. De lijn die mij het meest interesseert is de super ovedrive 2.

    Die heeft namelijk de HRM en de non-HRM versie in 1 behuizing. Je kan de HRM dus aan en uitzetten, met de pots op het frontpaneel. Lekker makkelijk, denk ik zo! De prijs is zeer, zeer schappelijk te noemen, zeker als je bedenkt dat je eigenlijk bijna alles kan laten aanpassen naar je smaak. je kan diverse modes hebben, dus zeg, de jaren 70-feel van dumbles, of juist de wat modernere feel, jaren 90 ofzo.

    Ik sta ook al op de wachtlijst, en wellicht ga ik over 2 jaar een HNAD-topic posten met een glaswerks. ik mag me namelijk van delijst af halen als ik er geen trek meer in heb :P

    Zo, dat was 'm wel ben benieuwd wat jullie er van denken.

  2. #2
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Als je toch zo gek bent op multi-channelers, dan ken je deze uiteraard al:



    Flexamp V
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Als je toch zo gek bent op multi-channelers, dan ken je deze uiteraard al:



    Flexamp V
    ja, ik kende 'm, nja, via jou :P ik wist alleen de naam niet meer. heb me er een ongeluk naar gezocht

    het is in theorie een toffe amp, maar ik denk dat ik zelf dan liever 2 losse heads meeneem dan deze (bijvoorbeeld de glaswerks en de chupacabra ofzo). is nog lichter denk ik dan dit bakbeest, ghehe. daarnaast, ik denk niet dat een set eindbuizen (dus alleen maar el34's, of alleen maar 6l6) zoveel zin hebben. ik vind 6l6 namelijk te gek voor clean en high gain, en minder fijn voor crunch, daar heb ik liever el34's voor. kortom: of ik moet in de amp kunnen kiezen voor eindbuizen, per kanaal, ala roadking, of gewoon 2 amps (ala bonamassa en andy timmons).
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 20 januari 2011 om 12:30

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2006
    Locatie
    head village
    Berichten
    569

    Standaard

    +1 voor de chupacabra (50) daar zit ik al een tijdje zwaar op te gassen !

    jammer dat hij niet in een B pakket te leveren is ...
    Laatst gewijzigd door robostrat; 20 januari 2011 om 12:53 Reden: typo

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robostrat Bekijk bericht
    +1 voor de chupacabra (50) daar zit ik een tijdje zwaar op te gassen !

    jammer dat hij niet in een B pakket te leveren is ...
    ik wil 'm juist als kant en klaar pakket.

    het leuke is, als ik de chupa en een OTS neem, heb ik waarschijnlijk een groot deel van mijn tones klaar, houd ik nog een vrachtlading knaken over om m'n 14e warmoth te bouwen! lekker 'symmetrisch'. ik erger me aan het feit dat ik 13 warmoths heb, en niet 14. 14 is even, 13 niet. al mijn gitaren heb ik in paren :P

    http://cgi.ebay.com/CERIATONE-CHUPAC...ht_2226wt_1517

    heb je d'r eentje te koop! nog goedkoper ook dan via ceriatone zelf. ik wil helaas de 50w, dus dit word 'm niet voor mij.
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 20 januari 2011 om 13:04

  6. #6

    Standaard

    Tja smaken verschillen blijkbaar. Ik vind meestal channelswitchers per definitie zo lelijk, om te kotsen. Bruikbaar, dat wel, maar al die knopjes en tierlantijntjes maken hem écht niet mooier.
    Ik hou meer van simpele, gestylde, amps. Een classic marshall (of de Ceriatone die post) staan meer in de lijn van 'mooi'.

    Verder nog een paar vragen:
    Wat is HRM?
    Wat is jouw definitie van tone?

    Aangezien je de Ceriatone geweldig vindt qua gain en tone, maar meestal gaat meer gain bij niet gepaard aan een 'betere' tone.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Tja smaken verschillen blijkbaar. Ik vind meestal channelswitchers per definitie zo lelijk, om te kotsen. Bruikbaar, dat wel, maar al die knopjes en tierlantijntjes maken hem écht niet mooier.
    Ik hou meer van simpele, gestylde, amps. Een classic marshall (of de Ceriatone die post) staan meer in de lijn van 'mooi'.

    Verder nog een paar vragen:
    Wat is HRM?
    Wat is jouw definitie van tone?

    Aangezien je de Ceriatone geweldig vindt qua gain en tone, maar meestal gaat meer gain bij niet gepaard aan een 'betere' tone.
    HRM is een model van de dumble overdrive special. simpel gezegd is dat de 'klassieke' ODS, maar met een extra tonestack na de gainstages (beetje ala mesa). het maakt 'm wat strakker, iets minder dynamisch, iets meer gain ook.

    En ho, ho, ik heb niet gezegd dat ik ceriatone's per defintiie goed vind. ik heb ze alleen nog maar gehoord op youtube-clips (nog niet IRL), en ik postte de ervaringen van andere gitaristen, van andere boards, van andere shootouts.

    bij high gain amps luister ik, als het gaat om tone, naar hoe de korrel is van de gain, hoe strak ie is, hoe de eq is, of er veel mids, laag of hoog in zit, of ie fizzy is in het hoog, strak is. bij minder gain (zoals bij de dumbleklonen) luister ik naar heel andere dingen. of de tone soepel is, zeg maar, 'juicy tones', noemen amerikanen dat ook wel eens. 'syrupy lead', zoals bijvoorbeeld santana, andy timmons en robben ford dat hebben. de mark4 kan dat aardig, maar bij lange na niet zo goed als dat ik het wil. de mesa lonestar komt dan veel dichter in de buurt, maar ook die is nog te pinnig, te scherp, voor wat ik wil. alsof je bijna doodgeslagen champagne drinkt, in plaats van port, om het maar zo uit te leggen.

    ik vind bijvoorbeeld dat steel panther een fijne high-gain tone heeft, maar 'pretty boy floyd' (wat ik nu bij toeval op heb) vind ik een stuk minder. Blues Saraceno heeft op z'n eerste platen ook een heel fijne high gain tone. flink wat distortion, maar het word niet fizzy, het word niet dun, niet scooped, flink wat ballen, en de solo's zijn niet dun of iel, maar vol en krachtig. rare beschrijving denk ik, maar ik kan 't niet beter beschrijven.
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 20 januari 2011 om 14:01 Reden: TYPO

  8. #8

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard


    haha, dat is echt ziek! te gaaf gewoon. nogmaals, ik zou 'm niet willen hebben, maar hij is wel tof.

    bij nadere inspectie bied ie maar 'een half' kanaal meer dan mijn SE (en minder toneshape-opties).
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 20 januari 2011 om 14:01

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    HRM is een model van de dumble overdrive special. simpel gezegd is dat de 'klassieke' ODS, maar met een extra tonestack na de gainstages (beetje ala mesa). het maakt 'm wat strakker, iets minder dynamisch, iets meer gain ook.
    Ah, thanks.


    ....alsof je bijna doodgeslagen champagne drinkt, in plaats van port, om het maar zo uit te leggen. ... rare beschrijving denk ik, maar ik kan 't niet beter beschrijving.
    Jup..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top