Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Berichten
    280

    Standaard Grootste artiesten jaren 70, 80 en 90

    Voor een schoolopdracht wil ik drie portretten maken van artiesten. Ik wil dit doen in 3 geluidsdragers: vinyl, casettetape en cd. Als ik een groffe indeling maak is de gramofoonplaat als eerste. De casettebandjes worden rond de jaren 80? bekend en de cd wordt echt bekend vanaf de jaren 90. Nu ben ik dus benieuwd welke 3 artiesten ik moet kiezen. Voor de jaren 80 zal dat waarschijnlijk Michael Jackson worden maar wie moet ik kiezen voor de jaren 70 en jaren 90.(ben zelf uit '92)
    Graag jullie mening!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YB Bekijk bericht
    Voor een schoolopdracht wil ik drie portretten maken van artiesten. Ik wil dit doen in 3 geluidsdragers: vinyl, casettetape en cd. Als ik een groffe indeling maak is de gramofoonplaat als eerste. De casettebandjes worden rond de jaren 80? bekend en de cd wordt echt bekend vanaf de jaren 90. Nu ben ik dus benieuwd welke 3 artiesten ik moet kiezen. Voor de jaren 80 zal dat waarschijnlijk Michael Jackson worden maar wie moet ik kiezen voor de jaren 70 en jaren 90.(ben zelf uit '92)
    Graag jullie mening!
    Jaren 70: Bon Scot AC/DC (de beste zanger die ze hebben gehad) 1980 overleden.
    Jaren 90 misschien Kurt Cobaine?(nirvana)
    Jaren 80 zou ik voor Prince gaan(betere muzikant, niet mijn stijl maar zeer getalenteerd)
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

  3. #3

    Standaard

    Begin jaren '90 waren MetallicA en Guns 'n Roses twee van de grootste bands op aarde. Nu zou ik zelf voor MetallicA kiezen, Axl Rose in rokje zien is mischien iets te veel voor je klasgenoten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2009
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    3.823

    Standaard

    Ik zou voor de jaren 90 ook Kurt Cobain doen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2006
    Locatie
    Wereld
    Berichten
    568

    Standaard

    jaren negentig: Kurt Cobain is favoriet
    wat mij betreft echter Tom Morello (Rage against the Machine, Audioslave, Nightwatchman en Street Sweeper Social Club), edoch denk ik dat deze niet door ieder als winnaar beschouwd wordt.
    grunge/noise-hippie

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SEAL Bekijk bericht
    jaren negentig: Kurt Cobain is favoriet
    wat mij betreft echter Tom Morello (Rage against the Machine, Audioslave, Nightwatchman en Street Sweeper Social Club), edoch denk ik dat deze niet door ieder als winnaar beschouwd wordt.
    Tom Morrelo is nataalk DE keuze van een gitaarist, Kurt(bullit in your head) heeft toen ook een muziekstroming aangezwegeld. Maar Tom heeft idd wel meer talent.

    Toen Kurt zich zelf doodschoot heb ik dat nummer van rage against.. ook gedraaid in het jongeren centrum waar ik toen achter de bar stond. En bestuurslid was(jongerenzelfbestuur, en nu nog steeds)
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

  7. #7

    Standaard

    Doe wel even wat beter onderzoek wat betreft de geluidsdragers. Het cassettebandje voor muziek werd in de jaren 60 ontwikkelt door philips en was in de jaren 70 al mainstream. In de jaren 80 kwamen de eerste muziekcd's uit.

    En dé artiest voor een portret: Freddy Mercury. Kan voor zowel jaren 70 als 80.
    Laatst gewijzigd door Martijn-w; 18 januari 2011 om 23:32

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Mijn Tips:
    Jaren zeventig: David Bowie
    Jaren tachtig: The Smiths
    Jaren negentig: The Smashing Pumpkins

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SEAL Bekijk bericht
    jaren negentig: Kurt Cobain is favoriet
    wat mij betreft echter Tom Morello (Rage against the Machine, Audioslave, Nightwatchman en Street Sweeper Social Club), edoch denk ik dat deze niet door ieder als winnaar beschouwd wordt.
    Tom Morello is een hele goede gitarist, maar ook hij is na een tijdje begonnen met het stelen van riffjes, erg jammer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

  10. #10

    Standaard

    Cassette is natuurlijk leuk, maar de laatste keer dat ik hier een oude cassette draaide klonk het nergens meer naar. Magnetische tapes slijten, en je bent afhankelijk van hoe de koppen van het cassettedeck staan. Aan de andere kant zul je toch geen 20 jaar oude tapes hebben gok ik. De cassette was in de LP tijd (en begin cd tijd) voor de lp wat een cd branden nu is voor cd. Je zou dan misschien kunnen kiezen voor LP, cd, en gebrande cd. Cassettes werden weer wel voorbespeeld verkocht, maar dat was net iets meer randgebeuren dacht ik.

    Of je zou er een spoelentape bij moeten nemen, dat had je eigenlijk voordat de compact cassette gangbaar werd. Je had ook nog 8 track cassettes (tenminste, dacht dat ze zo heetten). Dat waren ook een soort cassettes met magnetische tape.Maar goed dat was allemaal meer de 60er jaren

    Mijn (uiteraard subjectieve) keuze
    70er jaren LP: Dark side of the moon van Pink Floyd
    80er jaren CD: Does humor belong in music van Zappa Niet dat dat de belangrijkste plaat uit die tijd was, maar deze schijf was voorzover ik weet de eerste plaat die niet op LP uitgebracht werd, maar alleen op cd. Zappa wilde zijn fans over hebben op cd omdat hij dat beter vond voor zijn muziek.
    90er jaren heb ik geloof ik enigzins verdrongen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top