Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Welke Marshall moet het gaan worden voor mij?

Aantal stemmers
42. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Marshall Vintage modern (50 watt)

    20 47,62%
  • Marshall JVM 205 (50 watt)

    22 52,38%
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 59
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard ik ga aan de Marshall waar wil graag wat advies,heel graag zelfs

    Hey allemaal,

    Na een (mis)koop gedaan te hebben: Orange Thunder 30c ben ik erg teleurgesteld.
    Hoezo; de eerste kwam stuk aan en de tweede die ik kreeg was ook al snel overleden.
    Zodoende is deze weer terug gestuurd en heb ik ineens een leuk tegoed open staan (geld terug was geen optie,hoeft ook niet).
    Ik zit nog erg te dubben of ik voor een top+cabinet zal gaan of voor een combo.
    Wel weet ik dat het een Marshall wordt en een 50watt stack/combo.

    De contenders zijn een Vintage modern en de JVM. Beiden zeer verschillend maar het lijken mij beide ook erg fijne versterkers.
    Op de soundclips en menig youtbe filmpjes afgaand zeg ik nu Vintage modern.
    Ik speel voornamelijk classic rock/bluesrock/oudere metal (Priest,Sabbath etc.)en 80's rock.
    Ook ben ik niet vies van wat zwaarder werk maar dat speel ik wel over mn transistortje thuis.

    Het voordeel van de JVM lijkt mij het switchen tussen kanalen,praktisch.
    Op de vintage modern de volume knop wat terug draaien en een boost geven voor solo's door een effectenpedaal is wel wat ik een beetje gewend ben.
    Veel cleane secties doe ik niet,laat ik meestal over aan de slagitarist dus feitelijk heb ik die kanaalswitch niet echt nodig.

    Ik ga de versterkers beiden flink aan de tand voelen aankomend weekend maar moet eerdaags met een nieuwe band het oefenhok in en wil voor die tijd even flink wat tijd met de versterker doorgebracht hebben zodat ik de sweet spots een beetje kan vinden.

    Waarom een Marshall? Al mijn favoriete gitaristen spelen/speelden over Marshalls en ik ben gewoon gek van het Marshall geluid dus zodoende.
    En tja,bevalt het niet dan heb ik in ieder geval zelf ervaren waarom het mijn ding niet is.

    Ik zou graag wat advies/tips/commentaar horen van jullie.
    Nogmaals,ik neig momenteel meer naar de Vintage modern,lijkt me te gek maar de JVM lijkt me ook zeker de moeite waard.

    In ieder geval alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Hey allemaal,

    Na een (mis)koop gedaan te hebben: Orange Thunder 30c ben ik erg teleurgesteld.
    Hoezo; de eerste kwam stuk aan en de tweede die ik kreeg was ook al snel overleden.
    Zodoende is deze weer terug gestuurd en heb ik ineens een leuk tegoed open staan (geld terug was geen optie,hoeft ook niet).
    Ik zit nog erg te dubben of ik voor een top+cabinet zal gaan of voor een combo.
    Wel weet ik dat het een Marshall wordt en een 50watt stack/combo.

    De contenders zijn een Vintage modern en de JVM. Beiden zeer verschillend maar het lijken mij beide ook erg fijne versterkers.
    Op de soundclips en menig youtbe filmpjes afgaand zeg ik nu Vintage modern.
    Ik speel voornamelijk classic rock/bluesrock/oudere metal (Priest,Sabbath etc.)en 80's rock.
    Ook ben ik niet vies van wat zwaarder werk maar dat speel ik wel over mn transistortje thuis.

    Het voordeel van de JVM lijkt mij het switchen tussen kanalen,praktisch.
    Op de vintage modern de volume knop wat terug draaien en een boost geven voor solo's door een effectenpedaal is wel wat ik een beetje gewend ben.
    Veel cleane secties doe ik niet,laat ik meestal over aan de slagitarist dus feitelijk heb ik die kanaalswitch niet echt nodig.

    Ik ga de versterkers beiden flink aan de tand voelen aankomend weekend maar moet eerdaags met een nieuwe band het oefenhok in en wil voor die tijd even flink wat tijd met de versterker doorgebracht hebben zodat ik de sweet spots een beetje kan vinden.

    Waarom een Marshall? Al mijn favoriete gitaristen spelen/speelden over Marshalls en ik ben gewoon gek van het Marshall geluid dus zodoende.
    En tja,bevalt het niet dan heb ik in ieder geval zelf ervaren waarom het mijn ding niet is. En daarom kocht je een Orange?

    Ik zou graag wat advies/tips/commentaar horen van jullie.
    Nogmaals,ik neig momenteel meer naar de Vintage modern,lijkt me te gek maar de JVM lijkt me ook zeker de moeite waard.

    In ieder geval alvast bedankt
    Enfin, het lijkt dat je je keuze al hebt gemaakt maar nog bevestiging zoekt. Ik heb op beide bakken niet gespeeld, maar zoals ik het hoor en lees zou de jvm misschien wel in je straat passen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tillens Bekijk bericht
    Enfin, het lijkt dat je je keuze al hebt gemaakt maar nog bevestiging zoekt. Ik heb op beide bakken niet gespeeld, maar zoals ik het hoor en lees zou de jvm misschien wel in je straat passen.
    Daarom juist maar nogmaals,ik ga ze eerdaags beiden flink testen maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Daarop gebaseerd kunnen jullie wellicht zeggen welke versterker beter in mijn straatje zou passen.

    Ik ben overigens geen fijnproever en dit wordt mijn eerste echte setup dus denk ik dat het sowieso,ongeacht welke versterker,best een openbaring wordt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    En die Orange kocht ik omdat die budgettechnisch leuk was en het me een leuk probeerseltje leek voor thusi omdat je m naar 7 watt kan schakelen,de kwalitiet liet het helaas een beetje afweten

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Net terug uit de oefenruimte en de hele avond over mijn DSL50 gespeeld.
    Tijdje niet gebruikt, mocht hard, en damn wat blijft ie lekker.
    Als de keuze echt tussen die 2 amps moet gaan dan wordt ie lastig. Sowieso, wat is jou manier van spelen? Draai je graag je volume dicht voor clean of wil je het liefst trappen? (switchen) Heeft beide zijn voor en nadelen.
    Heb beide amps zelf helaas nog nooit bespeeld, maar hebben wel mijn aandacht om nog eens te testen. Niet voor eventuele aankoop, maar just for fun!
    Laat ons weten wat je testervaringen zijn, succes!

    edit: heb dus maar niet gestemd
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  6. #6
    Tankman
    Guest

    Standaard

    IK heb geen ervaring met de Vintage Modern, maar ik heb wel 2 weken geleden een JVM combo getest. Wat was dat toch een heerlijke versterker! Ik zat voornamelijk om chanel 1 groen, clean dus en channel 2 rood, dikke drive dus. Normaal hou ik niet van Marshalls. Heb er eerlijk gezegd nooit een gehoord waarvan ik enthousiast werd, maar deze heeft mijn mening compleet verandert. Marshalls kunnen wel degelijk goed klinken in mijn oren. Ik zit nu dus ook een beetje te twijfelen of ik mijn eigen amp zal verbouwen tot head, of een 205h te nemen. Allebei zeer aantrekkelijk.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik mis nog 2 opties.


    de AFD en TETTEN. ik kies een van die twee. de vintage modern vind ik een fizzy snotbak en de JVM vind ik een gruizige flubberbak.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    beide versterkers hebben aandacht nodig inzake instellingen... het zijn geen JCM800's, waar je alles op 10 kan zetten en gelijk een goed geluid hebt...

    wees ook conservatief met gain instellingen op de JVM in de OD kanalen... less is more...

    speel zelf nu al 2 jaar over een JVM410H en wil voorlopig ff niks anders... dat orpheo er niet van houd is zijn probleem
    wel kan de JVM wat hulp gebruiken met wat intern tweaking... de bias bijvoorbeeld is eigenlijk veel te koud afgesteld af fabriek...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    beide versterkers hebben aandacht nodig inzake instellingen... het zijn geen JCM800's, waar je alles op 10 kan zetten en gelijk een goed geluid hebt...

    wees ook conservatief met gain instellingen op de JVM in de OD kanalen... less is more...

    speel zelf nu al 2 jaar over een JVM410H en wil voorlopig ff niks anders... dat orpheo er niet van houd is zijn probleem
    wel kan de JVM wat hulp gebruiken met wat intern tweaking... de bias bijvoorbeeld is eigenlijk veel te koud afgesteld af fabriek...
    hier moet ik grinniken, en dan omdat t geinig is, omdat het correct is ik ben geen marshall-hater, totaal niet. maar ik vind de meeste nieuwe meuk gewoon. ja. meuk maar ik snap wel wat de aantrekingskracht is van de nieuwe (re) marshalls.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    ach op het marshall forum had de JVM ook aardig wat kritiek te verduren... de laatste tijd zijn er echter steeds meer mensen, die er meer tijd in steken om de bak uit te proberen en over het algemeen zijn de reactie's al veel lovender dan eerst...

    tuurlijk, het is geen 800 en dat wordt het ook niet zo gauw...
    er zit een techneut op het JVM-forum, die schema's heeft bekeken van de plexi en de 2203 en heeft alle weerstanden en condensatoren in e JVM vervangen voor die van dezelfde waarden als die in de plexi en de 2203 zitten... om te vergelijken, gebruikte ie 2 ouwe JMP's...
    het crunchkanaal is nu een kopie van de plexi en OD1 van de 2203... daarna heeft ie OD2 omgebouwd naar OD1-specs... enige verschil is, dat hij meer gainstages kan toevoegen op de kanalen (groen/oranje/rood)

    mijn bandgenoot speelt nog steeds op een ouwe 800, en om nou te zeggen, dat ie de JVM ondersneeuwt... nee totaal niet... mits het volume binnen de perken blijft, want zodra ze allebei op full tilt zouden gezet worden, bijt de JVM in het stof... dan wordt zo'n 800 echt een godslasterlijk apparaat... geen geluidsman die dat echter zou pikken... om van de buren nog maar te zwijgen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top