Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ik speel anders al ruim 30 jaar met mn vingers en heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze niet allemaal even hard zijn... nou ga ik er volgende keer op letten
    De gitarist in kwestie speelde Wasp-covers. Kan me echt niet voorstellen dat zonder plectrum spelen daar ooit het beste is..

  2. #12

    Standaard

    fingerpicked shredden? Tegen de tijd dat je dat dan kunt ben je bejaard en krijg je reuma..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    7 snaren is zoooo uit. Moet je luit gaan spelen. Heb je er 18, dat is pas metal.
    ... yeeeaaaahhh

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2009
    Locatie
    Valkenburg Zh
    Berichten
    2.523

    Standaard

    Welnee...
    FLICKR
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Opgelet voor gitaristen met ' lange vingers' : die stelen je licks

  4. #14

    Standaard

    Ik speel met die grote driehoekige bassplectrums

    gewoon omdat het kan.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ik heb zelfs gelezen ooit dat iemand dunne gebruikte voor slag en dikkere voor solo. Nooit antwoord gehad op de vraag hoe die dat op t podium doet
    Waarom dacht jij dan dat je slag en sologitaristen had Duh!

    Vind de verzameling picks nu nog niet zo heel erg gevarieerd eigenlijk, allemaal dezelfde vorm, wat dikte en materiaal verschillen. En een echt dikkertje zit er ook niet bij. Hoe dan ook, plectrums is behoorlijk persoonlijk, en als je het onder de knie hebt red je je ook wel met een ander plectrum als het moet. Maar het maakt wel degelijk verschil uit.

    Dunne en dikke plectrums klinken en spelen best anders. Voor een (akoestische) slagpartij waarbij je de attack van het plectrum wilt horen is een groot dun plectrum erg fijn. Je kunt daar ook net wat makkelijker heel beheerst slag mee spelen. Voor echte leadpartijen, of bv. zo'n gipsyslagje zijn juist dikke plectrums prettiger. En als je veel pinch harmonics wilt spelen kan een klein plectrum handig zijn.

    Wat ik elektrisch standaard gebruik is een Wegenpick M150 een redelijk afgerond 3hoekig plectrum van 1,5 mm dik. Maar ik heb ook wat andere. Op akoestische gebruik ik die voor veel flatpick en hybrid ook. De bluegrass van Wegen speelt net nog wat sneller, maar vind ik iets minder klinken. Daarnaast gebruik ik op akoestisch als het puur flatpick is ook vaak een Wegen Fatone van 5mm geweldige tone in dat ding. Speel ook regelmatig fingerstyle, al dan niet met duimplectrum.

    Ik heb ook nog wat standaarplectrums, waaronde wat dunne. Handig om het verschil te demonstreren bij les, of weg te geven als bij een optreden iemand komt vragen om een plectrum. Daar zijn de wegenpicks te duur voor... (Ze lijken duur, maar ik geef minder uit, aangezien ze nauwelijks slijten, en je ook wel ervoor zorgt dat je ze niet kwijtraakt. En het maakt verschil uit. Heb wel eens halverwege een nummer snel naar mijn hand gekeken omdat ik voelde dat er iets mis was qua spelen. Had ik idd. zo'n weggeefplectrum uit mijn brillekoker gepakt.)

    Zo'n brilledoosje is trouwens ideaal, daar passen plectrums, duimplectrums, capo's en een nagelschaartje makkelijk in, bottleneck lukt evt. ook. Gewoon naast je klaarzetten, en je hebt alles bij de hand.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exi Bekijk bericht
    Welnee...
    Die dingen bleven altijd haken als ik rasguados speelde

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudolf Bekijk bericht
    Ik speel met die grote driehoekige bassplectrums

    gewoon omdat het kan.
    Die spelen aangenaam itt die mini blasplectra

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Onder jouw bed
    Berichten
    131

    Standaard

    Ik denk dat je zelf het antwoord kunt geven op je vraag door verschillende plectrums uit te proberen. Misschien kun je met 1 plectrum veel verschillende dingen comfortabel spelen, misschien vind je het fijn om meerdere soorten te gebruiken. Ik gebruik zelf Dunlop Gatorgrips van 1.5 mm. Ik zou zeggen, probeer en vind uit wat het meest comfortabel speelt.

  9. #19

    Standaard

    gewoon vanalles proberen en kijken wat je het lekkerst vind spelen. Zijn heel veel gitaristen die maar 1 soort plectrum gebruiken, myself included. Ik gebruik alleen Jazz III Ultex plectrums (eerst de gewone zwarte Jazz III's, maar vind de Ultex toch net wat lekkerder).

    Als je echt hele verschillende dingen speelt, zou je 2 soorten plectrums kunnen gebruiken. Ik speel voornamelijk Rock en Metal, maar soms speel ik akoestisch en dan kan ik op zich ook wel een "gewone" plectrum gebruiken (zo'n .88 in normale vorm bijvoorbeeld), maar meestal gebruik ik toch mn Jazz III omdat ik die altijd bij me hebt en gaat ook goed

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShredTallicA Bekijk bericht
    fingerpicked shredden? Tegen de tijd dat je dat dan kunt ben je bejaard en krijg je reuma..
    Daggutnie > http://www.blinkx.com/watch-video/be...rRo2vc-_DjEI9w en let vooral op het eind.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top