Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 17 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 166
  1. #1

    Standaard Gitaristen die met een minimale set-up optreden

    Ik wil in de toekomst naar een kleine set-up toe gaan werken, 1 of 2 gitaren, buizenversterkert (combo), footswitch en dat is het.
    Zijn er gitaristen hier op het forum die van een hele grote set-up (bijvoorbeeld fullstack + 2 heads met 2 verschillende klanken, flinke pedalenplank) naar een kleinere set-up zijn overgestapt?
    Moeilijk uit te leggen voor mij.. Wat bij mij het euvel is, ik heb hier een iets zwaardere top met een wat zwaardere cabinet, klinkt super, maar trap op-trap af is niet optimaal voor mij (en mijn rug, ik wil geen watje zijn, ik heb te kampen met een instabiele rug al sinds mijn geboorte en een verkorting in verschillende spieren), en om het te laten doen is ook weer dom.
    Dit wil ik niet binnen nu en 2 maanden realiseren maar tussen nu en 2 jaar (is erg lang ja).
    Niets mis met mijn huidige set, dat zeker niet, maar er valt meer uit te halen dan dat ik momenteel doe, en dat lukt mij momenteel niet.

    Disclaimer (altijd leuk): zie dit niet als een of andere GAS aanval, enkel een algemene vraag waar antwoorden op komen die ik kan meenemen in mijn afweging.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Ik gebruikte altijd 2 gitaren een top een cab en 1 tubescreamertje.
    Vrij minimaal dus.
    Maar ligt echt aan de muziek die je maakt.
    Ik ga nu wss met een dikke grote stereo setup werken om een superbreed Rammstein geluid te maken en 2 gitaristen te emuleren.
    En als je bijv in een of ander space bandje speelt heb je al gauw chorusen, flangers, delays heel de shit nodig

    EDIT: Ik bedenk net dat ik zelf ook een delay had maar die stond gewoon vast op de top dussss.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  3. #3

    Standaard

    Je zou dan ook aan een pedaltone van koch kunnen denken, zo'n ht dual met een emulated output of een mesa v-twin (?). Kan je de versterker helemaal achterwege laten. Als dát niet beter voor je rug is.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomdiedom Bekijk bericht
    Je zou dan ook aan een pedaltone van koch kunnen denken, zo'n ht dual met een emulated output of een mesa v-twin (?). Kan je de versterker helemaal achterwege laten. Als dát niet beter voor je rug is.
    Ik wil niet nu al op zoek gaan.. Ik zelf ben iemand die een versterker achter zich wil hebben, niet omdat het er stoer uitziet, maar omdat ik mij daar prettiger bij voel. Zo'n Pedaltone etc is allemaal wel leuk, maar om met in ears, of een monitor en over de PA te gaan spelen, dat is niet echt mijn ding. Ik heb een keer opgetreden met enkel mijn top over de PA, en dat vond ik echt niet fijn spelen.
    Maar dat is dan mijn mening.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    ....
    Niets mis met mijn huidige set, dat zeker niet, maar er valt meer uit te halen dan dat ik momenteel doe, en dat lukt mij momenteel niet.
    .....
    Wat zou je er meer uit willen halen, en over welke setup hebben we het dan?

    Ik ben zelf van een redelijk uitgebreide setup van channelswitcher-amps, multi-effects met midi-controllers, al dan niet i.c.m. losse pedalen aan het downsizen naar een éénkanaals amp met 2 (schakelbare) master volumes, en een beperkt aantal effect-pedalen.
    Ik ontkom voor mijn band niet aan een delay, chorus, phaser, tubescreamer/overdrive en wah.

    Als je denkt zonder effecten te kunnen, waarom niet?!

  6. #6

    Standaard

    Wat mijn setup is:
    EvH Wolfgang Special/LTD EC256 met SD's --> Blackstar HT20-->Orange 1x12 met V30.
    Wat ik het meest gebruik zijn mijn clean en overdrive kanaal, meer niet. Maar wat ik er uit zou willen halen, ik heb voor mezelf al een geweldig geluid, maar in de band verzuipt het overstuurd compleet, waar moet ik dan zoeken? Ik vind dat erg jammer.. Geld voor een nieuwe amp wil ik wel aan de kant leggen, maar om nu wéér een nieuwe amp te kopen..., pfff..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Werk aan je settings (meer mid, minder laag, etc).
    evt. een equalizer ertussen hangen.
    Een tubescreamer als boost prikt er ook lekker door.
    etc, gewoon ff een en ander proberen.
    Misschien zit de gitaar de bas in de weg, dat soort dingen.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  8. #8

    Standaard

    Misschien minder gain gebruiken en meer mids in je sound draaien? Dat is een veel voorkomend probleem waardoor je in de mix verzuipt. Al vond ik de blackstars die ik getest heb ook al erg modderig van zichzelf, maar dat kan aan mij liggen

    Verder lijkt me je setup toch echt al redelijk compact. Ik denk niet dat je veel meer voordeel gaat halen uit een combo. Die zijn meestal zwaarder en lastiger te tillen dan een losse top en een cab.

    Ik heb zelf een redelijk simpele maar forse setup als gitarist. Namelijk een Koch Powertone 2 over een ENGL 4x12, maar die heb ik gelukkig in de berging staan bij onze oefenruimte zodat ik er niet iedere keer mee hoef te slepen. Het went overigens wel hoor dat sjouwen, mijn rug is ook niet op en top (scheur in een van mijn ruggenwervels) maar ik kan als ik goed til makkelijk slepen met mijn eigen set, en anders zijn er altijd drummers die kunnen helpen toch?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    soms is less more... minder vervorming gebruiken kan je soms helpen prikken. Net als experimenteren met meer of minder hoog/laag/midden.

    of leen eens een 2x12 om te proberen. Dat maakt mij altijd blij

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Het eerste wat me te binnen schiet: misschien wat minder gain instellen?
    Vooral in de bandmix kan dat enorm helpen, en idd een beetje meer mid in je drive-sound zou ook kunnen helpen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top