Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 18 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 176
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik denk dat je gelijk hebt en dat dit ding voor studiogebruikers is neergezet. Als het echt zou werken kun je idd een oneindig aantal versterkers in 1 box stoppen en gitaristen op hun wenken bedienen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Lijkt me helemaal niks. Hij maakt een momentopname van 1 geluid. Dat is incl. de speaker(kast) en mic, dus die elementen kun je (later) al niet meer apart wijzigen. En het is een momentopname, dus het apparaat leert niet precies het bereik en de werking van de Gain-knop, en Bass, Treble enz. ...? Precies hetzelfde kun je nu al met software doen (Voxengo), zie berichten van Robbert v/d Hanenberg.
    Van dit procedé is bekend dat je op zich er prima één geluid mee kunt nabootsen, op een opname bv., maar dat het een stuk minder werkt om een versterker te emuleren waar je rechtstreeks naar luistert ("amp in the room").
    Laatst gewijzigd door Yek1; 18 januari 2011 om 08:12
    Alexander van Engelen

  3. #13

    Standaard

    Bedankt voor de link!

    Dit zat er natuurlijk aan te komen...
    De techneuten achter dit produkt hebben eveneens de Access Virus Synth op de markt gebracht, die naar wat ik gelezen heb, behoorlijk wat teweeg heeft gebracht op het gebied van anologe synth modeling.

    Ik ken iemand die 'impulsen' combineert met het maken van PA-systemen. Hij is zover dat hij zowel lineare als non-lineare impulsen kan maken. Ikzelf heb al behoorlijk wat ge-experimenteerd met lineare impulsen waar je al te gekke resultaten mee kunt bereiken. Deze gast daarentegen (en ook de techneuten achter dit nieuwe produkt) zijn in staat om ook non-lineare dingen zoals bijv 'gain' vast te leggen. De Axe fx bijv. is voornamelijk gebaseerd op alleen lineare impulsen.

    De originele gemicte sound in dit filmpje is niet echt wat, niet echt slim van ze, het was beter geweest om 'n goed uitgemicte sound als referentie te nemen natuurlijk. In 'n aantal andere filmpjes heb ik hem zien switchen van A naar B en hoorde 'n exacte gelijkenis. Ze maken waarschijnlijk gebruik van meerdere testtonen die zeg maar het hele spectrum capturen.

    Dit apparaat is niet met 'n POD, Tonelab, Axe Fx, etc. te vergelijken omdat het met dit product niet draait om 'modeling' (nabootsen)...maar om 'capturen'...zie het als 'n cd die je met 'n hoogwaardige kwaliteit als wav (of wat dan ook) ript...je maakt 'n letterlijke kopie vh origineel, alleen in 'n andere 'materie' of bestandsvorm.

    In de demo's wordt 'n profile gemaakt van 'amp + kast + mic'. Je kunt natuurlijk ook versterkers 'zonder kast en mic' profilen door ze rechtstreeks in bijv 'n Loadbox te sturen en dit vervolgens te capturen. Mogelijkheden zijn oneindig. Heb je eenmaal 'n sound gecaptured dan kun je zelfs de gain veranderen en er zijn zelfs opties voor toonregeling. Het apparaat ziet er natuurlijk niet uit, maar ja, dit kan natuurlijk marketing-technisch ook 'n slimme zet zijn. Als het ding doet wat hij 'hoort' doen dan is dit 'n 'must' voor elke gitarist...kopen 'we' het sowieso...komen ze 'n jaar later met 'n vette 19''-inch versie en voila...moeten 'we' (tenminste ik wel) die ook weer hebben.

    Ik denk dat dit apparaat in 1 klap het hele modeling-gebeuren wegvaagt, maar goed, moet het natuurlijk eerst horen.
    Laatst gewijzigd door Robbert v.d. Hanenberg; 19 januari 2011 om 22:17

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Ik vind het behoorlijk overtuigend klinken, moet ik zeggen.
    En het is toch niet zo moeilijk voor te stellen dat ze vanuit Kemper er al 50 mooie amps inzetten.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Lijkt me helemaal niks. Hij maakt een momentopname van 1 geluid. Dat is incl. de speaker(kast) en mic, dus die elementen kun je (later) al niet meer apart wijzigen. En het is een momentopname, dus het apparaat leert niet precies het bereik en de werking van de Gain-knop, en Bass, Treble enz. ...? Precies hetzelfde kun je nu al met software doen (Voxengo), zie berichten van Robbert v/d Hanenberg.
    Van dit procedé is bekend dat je op zich er prima één geluid mee kunt nabootsen, op een opname bv., maar dat het een stuk minder werkt om een versterker te emuleren waar je rechtstreeks naar luistert ("amp in the room").
    Lijkt je helemaal niets? Maar je hebt wel meer dan 2000 euro over voor een Axe FX? Volgens mij ben je gewoon bevooroordeeld. Endowment effect, is menselijk. Maar vertel: in welk opzicht zou de Kemper amp minder in staat zijn om een authentiek geluid na te bootsen?
    Feed My Frankenstein

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Death2AllButMetal Bekijk bericht
    Lijkt je helemaal niets? Maar je hebt wel meer dan 2000 euro over voor een Axe FX? Volgens mij ben je gewoon bevooroordeeld. Endowment effect, is menselijk. Maar vertel: in welk opzicht zou de Kemper amp minder in staat zijn om een authentiek geluid na te bootsen?
    Ik heb al precies gedaan wat je vraagt, nl. motiveren waarom ik dat vind.
    Verder heb ik er niets tegen. Ik gun iedereen zijn/haar succes. Ook de HD500, K e.a.

    Het is iets totaal anders dan het virtueel nabouwen van een amp, zoals in de Axe-Fx. De K maakt een momentopname. Wil je dezelfde amp met lagere gain, waarbij misschien de bright cap van de amp in werking treedt, dan moet je opnieuw een momentopname maken, want de K weet op basis van de 1e opname niet hoe het geluid moet zijn met lagere gain.
    Laatst gewijzigd door Yek1; 8 maart 2011 om 21:53
    Alexander van Engelen

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Bedankt voor de link!

    Deze gast daarentegen (en ook de techneuten achter dit nieuwe produkt) zijn in staat om ook non-lineare dingen zoals bijv 'gain' vast te leggen. De Axe fx bijv. is voornamelijk gebaseerd op alleen lineare impulsen.
    Correctie, de Axe-FX gebruikt alleen impulsen voor de cabinets, de rest is gemodelleerd.

  8. #18

    Standaard

    Dit zat er zeker aan te komen, maar ik snap ook de terughoudendheid wbt het uiterlijk en het momentopname idee. Ik heb zelf ook eens wat cab sims met curve EQ geprobeerd naar aanleiding van een topic van Robbert en hier kun je heel goede resultaten mee behalen.

    Als het inderdaad mogelijk is om non-lineair met impulses te werken dan zie ik het wel voor me dat er een merk met een aantal amp-modellen van bekende gitaristen uitkomt. Als je daaraan non-lineaire impulses van cabs, microfoons en effecten koppelt (mits de processor het allemaal nog aankan) dan heb je zeker iets speciaals en in potentie een geduchte concurrent van de Axe-FX

    Probleem is nog wel het zelf creeren van geluiden, daar heb je wel een goede opstelling voor nodig.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  9. #19

    Standaard

    Toch maar even nieuw leven in geblazen.

    Dit klinkt toch echt wel gruwelijk goed hoor.

    http://www.youtube.com/watch?v=QWu_4...layer_embedded
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Dat klinkt zeker niet verkeerd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top