Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 18 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 176
  1. #1

    Standaard Kemper Profiling Amp concurrentie voor Axe-Fx?

    Nieuwe AMP-simulator op komst

    http://kemper-amps.com/

    ongeveer 1200 euro naar het schijnt.

    lijkt me wel wat, tenminste als je de opgenomen versterkers online kunt delen.


    maar voor mij kan het nog niet tippen aan de Ultra, deze heeft naast de AMP en CAB veel meer mogelijkheden.
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Ik denk niet dat je de Kemper en de Axe FX helemaal met elkaar kan vergelijken. Zoals het filmpje bij mij overkomt, maak je een "profiel" (of model) van een amp die je fysiek "opneemt". Waarschijnlijk met wat ingewikkelde algoritmes genereert de Kemper een aantal geluiden die via de amp uitversterkt worden. De mic voor de amp ik weer aangesloten op de Kemper die op zijn beurt het geluid omzet in data en er een model van maakt. Ik denk dat dit proces net even een stukje verder gaat dan de Axe FX.

  3. #3

    Standaard

    Zeker interessant, maar wat een joekel van een apparaat. Kwa uiterlijk zou het ding ondanks de vooruitstrevende techniek bepaald ook niet misstaan hebben in abbey road vroeger. Laborantenjas aan en gaan!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #4

    Standaard

    Het is iets heel anders dan de AxeFx. Het principe lijkt meer op wat beschreven is in dit topic, maar dan in hardwarevariant.
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Maar je moet dus een amplifier hebben die je gaaf vind, en die kun je dan importeren en met dit bakbeest overal gebruiken. Zoals hij het laat horen klinkt het wel goed, maar neemt het ding niet ook de sound van je gitaar mee? Hij moest zelf iets inspelen en daarna ging het ding aan de slag. Misschien was de noise die het toestel maakte een feedback naar de amp, om de gitaar uit te sluiten?

    Het klinkt als een toffe manier om meerdere amps mee te nemen, maar het is een nogal groot toestel. Als je daar ook nog effecten aan toe moet voegen lijkt bv een Axe me toch handiger.

    Het ziet er inderdaad wel heel erg uit als een '60's ziekenhuisapparaat. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets slechts 1200 euro gaat kosten. Ben je niet een 0 vergeten?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ding maakt een impulse van de gebruikte versterker en speaker.

    Ik vind het niet zo best klinken, je hoort een duidelijk verschil tussen origineel en het profiel.
    En het ding ziet er niet uit.

  7. #7

    Standaard

    Het is een snapshot van de versterker, niet zoals bij Axe FX or anderen modeling apparaten de hele versterker.

    Cliff (van Fractal) noemde het al de eerste genaratie modeling, hij is van dat principe al veel eerder afgestapt vanwege diverse tekortkomingen.

    gr. Hans

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Tja, ik vind zowel het origineel als het model kut klinken dus wat kun je er dan van zeggen. Dat het ding spuuglelijk is
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Tja, ik vind zowel het origineel als het model kut klinken dus wat kun je er dan van zeggen. Dat het ding spuuglelijk is
    Er was laatst in een of ander popstarprogramma een meisje dat R&B (oid) zong en ik dacht: "best een leuk stemmetje, maar niet mijn genre dus ik weet niet of het goed klinkt. Ik vind het kut." De jury had nogal wat te klagen (vooral dat het niet haar genre zou zijn).
    Dat gevoel had ik hierbij ook: ik vond de amp lelijk dus kon slecht oordelen over het model. Daarom had ik het idee dat het wel lekker klonk.
    Maar het toestel is inderdaad enorm lelijk. Het deed me hier aan denken:

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Schitterend ding, retro look.

    Doet dus de 'analyse' van de amp zelf wat anders bv Line6 of AxeFX doen. Die zullen ongetwijfeld het model tweaken, wat hier vast ook kan maar niet getoond is. Ik neem aan dat complete models ook te downloaden zijn, gaat niet bij Line6, misschien bij AxeFX.

    Blijkbaar worden er diverse soorten ruis door de amp gestuurd (tja en die moet je dan maar net hebben staan) waarmee deze computer (want dat is het natuurlijk) het model berekent. Dat is dan inclusief speaker en opstelling!

    Het praktisch nut is gebruik in de studio, live is het m.i. niks en ook niet voor bedoeld denk ik.

    Hiermee kan je wel >100 amps digitaliseren met een redelijk tot goed lijkend model zonder al die dingen te hebben staan en te moeten opnemen met mic. Makkelijker en ook een heel stuk goedkoper (deze prijs is een koopje als het waar is).

    O ja, ik vond het overigens best goed klinken over de hoofdtelefoon. Voor een normale opname best bruikbaar denk ik. Zou eens moeten horen hoe verschillende amp modellen klinken, dwz higain, crunch, clean en alles ertussen.
    Laatst gewijzigd door crapton; 17 januari 2011 om 19:59
    Me Crapton, you ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top