Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2009
    Locatie
    Meerssen
    Berichten
    439

    Standaard Een sticky topic voor beginnersvragen

    Misschien een goed idee, een sticky topic maken waar, bijvoorbeeld een lijst in staat van beginners gear die vaak aanbevolen wordt.
    En waar vragen als "nieuwe snaren op leggen" "welke moet ik kiezen?" "hoe stel ik mijn gitaar af?" "kan ik hier ook metal op spelen?" "waarom klinkt mijn gitaar vals?" behandeld kunnen worden,

    Dit zodat er niet honderden dezelfde topics over worden geopend, waar het forum alleen maar langzamer van wordt..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    goed idee
    maar heet zoiets niet "Veelgestelde vragen FAQ?"
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2009
    Locatie
    Valkenburg Zh
    Berichten
    2.523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tostiapparaat Bekijk bericht
    Misschien een goed idee, een sticky topic maken waar, bijvoorbeeld een lijst in staat van beginners gear die vaak aanbevolen wordt.
    We hebben al een sticky met reviews van gitaren in een bepaalde prijsklasse.
    Een lijst met geschikte beginnersgear zou denk ik vrij lang worden, omdat je tegenwoordig hele aardige gitaartjes kan kopen voor een kleine prijs. Het up-to-date houden van de lijst lijkt me dan ook lastig.
    Misschien is een topic met gear die je absoluut NIET moet kopen handiger.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tostiapparaat Bekijk bericht
    En waar vragen als "nieuwe snaren op leggen" "welke moet ik kiezen?" "hoe stel ik mijn gitaar af?" "kan ik hier ook metal op spelen?" "waarom klinkt mijn gitaar vals?" behandeld kunnen worden,

    Dit zodat er niet honderden dezelfde topics over worden geopend, waar het forum alleen maar langzamer van wordt..
    Misschien een sticky met tips en links naar bijvoorbeeld een handleiding of filmpjes voor het afstellen van je gitaar of vervangen van snaren.
    Oh wacht, die hebben we al: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=69609
    We zouden die wel kunnen uitbreiden en alle links gecategoriseerd in de openingspost kunnen zetten.

    Nu maar hopen dat de stickies ook echt gelezen worden
    FLICKR
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Opgelet voor gitaristen met ' lange vingers' : die stelen je licks

  4. #4
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exi Bekijk bericht
    Nu maar hopen dat de stickies ook echt gelezen worden
    Dat, en we hebben een tijd terug al belsoten dat we niet teveel sticky's willen. Dit zorgt voor een minder prettig leesbaar forum.

    In off topic is er een sticky met daarin links naar populiare topics. Zo heb je 1 sticky i.p.v. ontelbare sticky's. Ik kan me voorstellen dat dat handig kan zijn.

    GOLDMEMBER

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Een forum is gewoon geen ideaal medium om overzichtelijk en 'objectief' informatie over te dragen. Het is daar niet voor bedoeld of gemaakt en daarom werkt het in de regel ook niet. Daarbij blijkt ook gewoon dat het voor 'nieuwelingen' makkelijker is om een nieuwe thread te starten dan de zoekfunctie te gebruiken of zulke stickies te gaan lezen. Stickies met FAQs zijn wel efficiënt, maar niet effectief.

    Het is nog eerder voor te stellen dat Gitaarnet naast het forum een database/lexicon opzet in een wiki-achtige omgeving. Dat is ook een gedoe om bij te houden, maar is in potentie wel overzichtelijker.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Een forum is gewoon geen ideaal medium om overzichtelijk en 'objectief' informatie over te dragen. Het is daar niet voor bedoeld of gemaakt en daarom werkt het in de regel ook niet. Daarbij blijkt ook gewoon dat het voor 'nieuwelingen' makkelijker is om een nieuwe thread te starten dan de zoekfunctie te gebruiken of zulke stickies te gaan lezen. Stickies met FAQs zijn wel efficiënt, maar niet effectief.

    Het is nog eerder voor te stellen dat Gitaarnet naast het forum een database/lexicon opzet in een wiki-achtige omgeving. Dat is ook een gedoe om bij te houden, maar is in potentie wel overzichtelijker.
    aan deze wiki/knowledge base achtige omgeving wordt gewerkt!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top