Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Nieuwe snaren op mijn gitaar zetten

    Ik ben een tijdje geleden een gitaar gekregen met deze stemmechanieken, maar ik weet niet precies hoe ik deze moet monteren. Kan iemand mij een het uitleggen of iets van een filmpje waarbij ik kan zien hoe het moet? Aangezien ik nou al meer als 3 setjes snaren heb verprutst. En klopt het tevens dat de gitaar in het begin snel ontstemt? Alvast bedankt voor de moeite.



    Uploaded with ImageShack.us

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    469

    Standaard

    Probeer dit eens:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773

    In het begin ontstemmen snaren inderdaad heel snel, dit komt omdat ze nog uit moeten rekken,
    als je tijdens het opleggen van de nieuwe snaren zelf al een beetje rekt (niet te hard natuurlijk, dan knapt hij)
    dan zou het al een stuk minder moeten zijn.
    Gitaren: Ibanez SZ520-QM / Ibanez RG570 / Ibanez v302
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger
    Amp: Vox Ac4tv / Blackstar HT5-H + HB 1x12"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Zeg misschien eens hoe jij je snaren oplegt, vraag me af wat je doet om drie setjes na elkaar stuk te doen..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Misschien is het mogelijk dat je de snaren een octaaf te hoog hebt gestemd? Ik weet niet hoelang je al gitaar speelt, maar hierin vergissen beginners zich af en toe.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Even voor de zekerheid, je vraag is wat vreemd geformuleerd: het is toch niet dat je problemen hebt met het monteren van de stemmechanieken zelf hè... Zeg ook even wat voor gitaar het is, want aan de stemmechaniek komt het er vooral op neer de snaar door het kleine gaatje te steken, een klein beetje reserve-lengte terugtrekken en dan aanspannen.

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    26

    Standaard

    Hallo The_Edge_Gibson_Explorer, één snaar tegelijk doen, dat heb ik altijd geleerd.
    En daar bedoel ik mee, dat je van de oude snaren, er één afhaalt en daar een nieuwe voor in de plaats doet. Dan de volgende, etc.
    Laatst gewijzigd door baries; 13 januari 2011 om 09:00
    Fender Hot Rod Deluxe,
    Gibson ES335 Vintage SB,
    Epiphone Les Paul Standard

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Gewoon de methode van Maleco volgen, zo doe ik het altijd en nooit geen problemen gehad, ook niet met snel ontstemmen in het begin, regelmatig even oprekken tijdens het stemmen en spelen maar.
    Mvgr. Dirk Jan

  8. #8
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baries Bekijk bericht
    Hallo The_Edge_Gibson_Explorer, één snaar tegelijk doen, dat heb ik altijd geleerd.
    En daar bedoel ik mee, dat je van de oude snaren, er één afhaalt en daar een nieuwe voor in de plaats doet. Dan de volgende, etc.
    Welnee joh. Hoe wil dan ooit je gitaar goed schoonmaken. Bij iedere snaarwissel krijgt mijn toets meteen een behandeling van citroen en joha olie. Dit kun je alleen goed doen als alle snaren eraf zijn. Dus alle snaren eraf, schoonamekn, snaren erop.

    Als het echt niet lukt, ga je naar je lokale gitaarboer en vraag je of ze het even voor willen doen.

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Welnee joh. Hoe wil dan ooit je gitaar goed schoonmaken. Bij iedere snaarwissel krijgt mijn toets meteen een behandeling van citroen en joha olie. Dit kun je alleen goed doen als alle snaren eraf zijn. Dus alle snaren eraf, schoonamekn, snaren erop.

    Als het echt niet lukt, ga je naar je lokale gitaarboer en vraag je of ze het even voor willen doen.
    Ik gaf de tip alleen maar om de poster te helpen met het probleem. Hij heeft het namelijk niet over het schoonmaken van de gitaar, maar over het verwisselen van snaren... En dat laatste lukt 'm niet...
    Fender Hot Rod Deluxe,
    Gibson ES335 Vintage SB,
    Epiphone Les Paul Standard

  10. #10
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Dan zal het 1 voor 1 opleggen hem nog niet veel helpen denk ik. 1 voor 1 kan hij ook nog 3 setjes snaren verprutsen. Je kan eigenlijk ook niet echt advies geven als je niet precies weet wat hij fout doet. Dat is het lastige.

    In wat voor zin zijn die 3 setjes verprutst. Zijn ze geknapt? Waar zijn ze geknapt? Buig je ze per ongeluk waar dat niet nodig is?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top