Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Gas 3 gestolen (?) basgitaren gevonden

    Dames en heren van de dikke snaren,

    Vandaag 12 januari 2011 in Amsterdam-West 3 vermoedelijk gestolen elektrische basgitaren van in ieder geval 2 topmerken gevonden.

    Al kan ik het geld goed gebruiken en zou ik ze graag via de bekende helerssite verpatsen, mijn inner boyscout is helass een diehard.

    Om te voorkomen dat de bassen ten onrechte worden geclaimd geef ik geen details. Als iemand modellen en merken weet kan die zich melden. Ook hoor ik ook graag tips over waar ik mijn lugubere vondst met kans op succes onder de aandacht kan brengen - en een vette beloning opstrijken natuurlijk.

    Suffe Ouwe Softie

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Beetje wild idee wellicht, maar wat dacht je van melden bij de politie?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    wel tof dat je het hier meldt inderdaad, maar voor hetzelfde geld gaat het om spullen uit een winkel, en dan denk ik niet dat je hier de eigenaar zal vinden.

    Hoe weet je trouwens zeker dat het gestolen is? Ik zou er ook mee naar de politie gaan. Zo krijg je misschien ook een hoop gelukzoekers jou kant op.

    Zo'n beetje in de trant van: ja ik was net mijn bas kwijt! die gele, met die zwarte slagplaat, ja een fender, met vier van die zilveren draaiknoppen ja en twee elementen, ja die ja, waar kan ik em halen?

  4. #4

    Standaard Aangifte

    Nieuw zijn ze niet, dus uit de winkel lijkt me stug. Locatie en manier waarop ze achtergelaten waren duiden op ofwel een compleet geflipte bassist ofwel een diefstal die verkeerd (= hopelijk goed voor de eigenaar) afliep.

    Hoewel ik weinig vertrouwen heb in de politie (zie IC chaos bij A'damse wouten) inmiddels aangifte gedaan, met een studio, gitaarwinkel en alle muzikanten gebeld die ik ken. Aan mij zal het niet liggen. Zou het zin hebben het op de bekende helerssite te melden?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2008
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pakm Bekijk bericht
    Nieuw zijn ze niet, dus uit de winkel lijkt me stug. Locatie en manier waarop ze achtergelaten waren duiden op ofwel een compleet geflipte bassist ofwel een diefstal die verkeerd (= hopelijk goed voor de eigenaar) afliep.

    Hoewel ik weinig vertrouwen heb in de politie (zie IC chaos bij A'damse wouten) inmiddels aangifte gedaan, met een studio, gitaarwinkel en alle muzikanten gebeld die ik ken. Aan mij zal het niet liggen. Zou het zin hebben het op de bekende helerssite te melden?
    Ik zou het gewoon melden bij de politie, maar dan zelf de bassen in bezit houden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onbekend
    Is 't niets, in de kachel ermee! Je gooit wel vaker geld weg in de kroeg ofzo, niewaar?

  6. #6

    Standaard

    Hmm, ik ben al een hele tijd een bas gitaar kwijt die mee genomen was door een taxi chauffeur uit Amsterdam en heb deze nooit meer terug kunnen vinden.

    Dit ging om een custom bas gemaakt Adamovic met 2 kleuren hout in de hals en een bruine body.

    Ik heb nu even geen foto's hier op de computer hier op mijn werk, maar de basgitaar heeft "ongeveer" het volgende model:

    http://adamovic.nl/2basses/SN.htm

    de kleur, knoppen en hout is wat anders dan op de foto's.

    -Patrick

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Beetje een vreemd verhaal. Je gaat toch geen gestolen bassen ergens buiten neerleggen?

  8. #8

    Standaard

    Tegenwoordig is de gemeente belast met het bewaren van gevonden voorwerpen.
    Als je vermoed dat ze gestolen zijn kun je dit aangeven bij de politie.
    Betekent overigens niet dat je de goederen moet afgeven.
    Melden en zelf bewaren kan, uiteraard heb je dan wel een bewaarplicht met alle regels die daar bij horen.

    http://www.politie-amsterdam-amstell...get.cfm?id=462

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top