Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    of koop gewoon een 2e monitor zoals je al hebt. tenslotte ben je daar tevreden over toch? heb je meer volume en kun je ook nog eens stereo spelen!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2002
    Locatie
    Bijnabelgië
    Berichten
    750

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qwertyuiop Bekijk bericht
    of koop gewoon een 2e monitor zoals je al hebt. tenslotte ben je daar tevreden over toch? heb je meer volume en kun je ook nog eens stereo spelen!
    Dat gaat maximaal 3dB schelen. Dat schiet dus niet zo op.

    Een keyboard- of PA-versterker inderdaad. Eventueel een EQ achter je POD om in te kunnen spelen op de ruimte.
    Te koop EHX Hum Debugger Te koop
    PM me bij interesse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e! Bekijk bericht
    Dat gaat maximaal 3dB schelen. Dat schiet dus niet zo op.

    Een keyboard- of PA-versterker inderdaad. Eventueel een EQ achter je POD om in te kunnen spelen op de ruimte.
    Die EQ wil ik dus zoveel mogelijk achterwege laten. Het liefste gewoon mijn POD in de ''versterker'en gaan.


    @Thiez: ik heb inderdaad die valvking nog staan, maar daar doe ik niet veel mee en vervormen doet die wel degelijk. Serieus...je moet maar eens een keer een POD (goed) testen...je moet er echt mee om leren gaan. Zoiets kun je eigenlijk in een winkel niet testen want daarvoor zitten er echt veel te veel opties e.d. voor op. Ik heb persoonlijk dat buizenkarakter niet nodig. Zeker niet in de huidige bansituatie.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2002
    Locatie
    Bijnabelgië
    Berichten
    750

    Standaard

    Ik weet niet of een POD een global EQ heeft, maar je kunt niet verwachten dat presets die je thuis maakt, of in je oefenruimte, op ieder podium hetzelfde of zelfs maar goed klinken. Daarvoor zijn er te veel omgevingsfactoren die je geluid kleuren die in iedere ruimte verschillen. Je zult dus op z'n minst bas, mid en treble globaal wat moeten kunnen tweaken, zonder dat je dat in al je presets moet hoeven doen.

    Als je POD die mogelijkheid niet zou bieden zul je een eindversterker met EQ moeten hebben (bv. een goeie keyboardversterker), of een zuivere eindtrap met enkel volumeknoppen en daarbij een losse EQ.
    Te koop EHX Hum Debugger Te koop
    PM me bij interesse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top