Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11

    Standaard

    Heel effe snel dan:
    Ik vind het transient gedrag van de 906's veel beter tov 606, ze klinken strakker, natuurlijker en prettiger. De 606 vind ik persoonlijk wat rommelig overkomen soms.

    Hiermee wil ik niet zeggen dat ze niet bruikbaar zijn, maar een ieder die voor aanschaf staat, raad ik aan 906's te nemen.
    Uitverkoop :
    BSS DPR-404 // Avalon VT-747 // Avalon U5 // Alesis HD-24 + Fireport + XLR multi's + jack multi's // 2 x 8 HE 19" flightcase + multi's + ijzerwerk
    --> Alles in uitmuntende staat.

  2. #12

    Standaard

    p.s. Wil je per se toch een eigen mic kopen, check de Sennheiser 906 eens (niet de 606 kopen!). Die klinkt erg goed en je hebt geen statief nodig.[/SIZE]
    [/QUOTE]

    Ik heb overigens nu net maar ff een E609 besteld om 'm zelf goed te kunnen vergelijken , maar wat info van anderen is natuurlijk nooit weg.
    De 609 is niet hetzelfde al de 906 waar Berolios het over heeft. Maar is we toch aan het vergelijken zijn......

    iemand een mening over de e606, e609 en e906?
    Laatst gewijzigd door Musicproductions; 3 februari 2011 om 15:15

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Sorry, ik bedoelde ook een 606.
    Overigens nu de 906 ook binnen... dus over een tijdje heb ik een mening .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  4. #14

    Standaard

    mmm de 606 heb ik.
    Ik heb 'm bij studioopnames wel eens met succes gebruikt in een nummer dat niet op gitaar hangt maar waar de gitaar wat dieper in de mix ligt maar toch 'brutaal' moet klinken. Dat werkte wel ivm de presenceboost die de mic heeft.

    Wat mij betreft geen mic voor gitaren die meer voorin moeten liggen, dan is ie veel te schreeuwerig.

    van de 906 heb ik wel eens opnames van mezelf gehoord van optredens (multitrack). Een heel ander verhaal, veel breder geluid en minder schreeuwerig.

  5. #15

    Standaard

    Heb je wel een uitgang op je versterker? Ik heb een VOX AC15 en daar zit het er niet eens op, dus het kan niet anders dan met een mic. Kassa

    En zoals de meesten zeggen gewoon mic ervoor, dat is echt geen werk. Maar misschien dat ze volume in de hand willen houden. Kwestie van goeie afspraken maken en er aan houden lijkt me en dan is iedereen blij!


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top