Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    221
    Blog Entries
    1

    Standaard Line6 Relay G90 vs. Sennheiser EW172 G3

    Ik hoor de laatste tijd veel goede verhalen over de Line6 wireless setjes. Ook op het forum zijn veel lovende verhalen te vinden.
    Af en toe zie ik wat verhalen langskomen waar men spreekt over vertraging bij het spelen met de Line6, maar ik speel met inear monitor, dus verwacht hier geen last van te hebben.(??)

    Momenteel speel ik met een Sennheiser EW172 G3, maar overweeg om deze in te ruilen voor een Line6 Relay G90.

    Zijn er mensen die dezelfde overstap hebben gemaakt of het verschil hebben getest tussen de twee systemen. Graag zou ik van jullie horen hoe jullie het verschil hebben ervaren.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2009
    Locatie
    Het welbekende gat: De Weere
    Berichten
    115

    Standaard

    Ik heb de Relay G30. Bevalt erg goed zolang je geen oplaadbare batterijen gebruikt. Geen last van (merkbare) vertraging in het geluid. Heb hem al tijdens een aantal gigs gebruikt en totaal geen probleem. Batterij duur is lang genoeg hiervoor.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    389

    Standaard

    Heb de G50, erg tevreden mee! Geluidskwaliteit is erg goed, gebruiksgemak ook, vond alleen het kabeltje tussen zender en gitaar te kort: heb ik een shure kabeltje voor besteld! Oplaadbare batterijen komen er sowieso niet in mijn wireless, alleen maar duracell en die hebben altijd een acceptabele levensduur (een gig of 5 à 6 van 40 min + soundcheck lukt zeker)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    221
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hoe doet de Line6 het als er veel draadloze signalen over het podium lopen.
    Als ik speel lopen er toch een stuk of 10 draadloze signalen over het podium van draadloze mic's, gitaren en inears....

  5. #5

    Standaard

    ik gebruik nu al anderhalf jaar een G30 naast 9 sennheisers en 2 akg's.
    5xew300 in ear, 4xew100 bas,zang wireless en 2x akg gitaar en sax wireless.

    nog geen enkele keer last met de line6 gehad.

    de vertraging hoor je op in-ear juist beter. omdat je met amp normaal al vertraging hebt als je van het ding wegloopt.
    3 tot 5 meter van je amp is ongeveer gelijk aan de vertraging van de line6
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    221
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    de vertraging hoor je op in-ear juist beter. omdat je met amp normaal al vertraging hebt als je van het ding wegloopt.
    3 tot 5 meter van je amp is ongeveer gelijk aan de vertraging van de line6
    Is deze vertraging hetzelfde als een Sennheiser set of is het bij de Line6 beter merkbaar?

  7. #7

    Standaard

    Het gaat werkelijk om een echte delay.

    Een beltpack die AD converteert met een microprocessor. En WiFi format aanstuurt. En een ontvanger die dat weer uitpluist en DA decodeert.

    Die twee conversieslagen zijn bij alle digitale apparaten een delay-bron.

    Bij conventionele VHF en UHF systemen heb je een analoog signaalpad met wat companding. En ontbreekt dus deze delay. Shure, akg, sennheiser, nady. Eigelijk alles wat op de markt is tot de clicks en line6 spullen hebben dus geen last van deze delay.

    Maar ik moet zeggen dat conventionele spelers die niet 32ste reeksen over de hals lopen te fietsen hier geen last van zouden moeten hebben. Maar goed puristen en zeikerds heb je overal. Die moeten gewoon gen zender kopen maar een goede kabel trouwens. Want voor die mS delay krijg je wel een prachtig wireless signaal in ruil terug. En dat vind ik vele malen belangrijker.

    kopie van effectenbakplaatje uit ander topic:
    Zie de line6 ontvanger rechtsboven en de DI linksboven. Ideale setup voor live rechtstreeks in de PA.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    221
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Oke, bedankt voor je info!!

    Ik vindt de kwaliteit van de sound het belangrijkst. Ook al speel ik voornamelijk digitaal (via Line6 X3 PRO), de sound via de Sennheiser komt toch ligt gecompressed over....

    Als het echt een mS delay is zal het geen problemen opleveren...
    De delay van de conversieslagen is dat echt merkbaar? Of is het meer dat hij theoretisch aanwezig zal zijn? Een mS is toch niet echt merkbaar?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rammybully Bekijk bericht
    Oke, bedankt voor je info!!

    Ik vindt de kwaliteit van de sound het belangrijkst. Ook al speel ik voornamelijk digitaal (via Line6 X3 PRO), de sound via de Sennheiser komt toch ligt gecompressed over....

    Als het echt een mS delay is zal het geen problemen opleveren...
    De delay van de conversieslagen is dat echt merkbaar? Of is het meer dat hij theoretisch aanwezig zal zijn? Een mS is toch niet echt merkbaar?
    De grootste vraag die ik met line6 achtige spullen altijd heb is "waarom niet gelijk overal een S/Pdif op?" Dan zou je de ontvanger gelijk digitaal je effectendoos in kunnen laten gaan. Scheelt weer twee onnodige conversies.

    De vertraging merk je op zeker. Dat is een feit. Maar een keertje in een winkel proberen moet niet zo moeilijk zijn. Hij wordt overal verkocht.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    221
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    De grootste vraag die ik met line6 achtige spullen altijd heb is "waarom niet gelijk overal een S/Pdif op?" Dan zou je de ontvanger gelijk digitaal je effectendoos in kunnen laten gaan. Scheelt weer twee onnodige conversies.

    De vertraging merk je op zeker. Dat is een feit. Maar een keertje in een winkel proberen moet niet zo moeilijk zijn. Hij wordt overal verkocht.
    Ik denk dat er inderdaad niks anders op zit!!
    Eigenlijk wil ik hem testen over mijn eigen gear en switchen tussen sennheiser en de line6.
    Zal eens kijken of ergens zo'n apparaat een keer mee kan krijgen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top