Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Threaded View

  1. #1

    Standaard 24.75" geschikt voor B#/C/C# met dikke snaren? Gitaar setup voor lage tuning?

    hoi allemaal,

    ik zat erover na te denken om een LTD Ec-1000 aan te schaffen zodat ik eens een stevige gitaarheb voor wat lagere tunings, ik gebruik daar nu een goedkope gitaar voor die veel te snel ontstemt.

    wat ik ermee wil doen zal rond de "B#/C/C#"-standard zijn.. liggen deze tunings eigenlijk al teveel uit elkaar om dit met 1 wat dikkere snarenset te doen?

    nu las ik op internet dat iemand ook een aardig dure gitaar had gekocht om dit mee te doen, maar dat hij nog steeds veel ontstemde etc (ik weet niet of hij een goede set-up heeft uitgevoerd voor de snaardikte), en toen werd hem verweten dat hij een gitaar had moeten kopen met een langere scale-length.. ik geloof dat deze normaal 24.75" is. Heeft iemand ervaring met dikkere snaren op een gitaar gooien die een normale scale-length? Moeten er behalve de intonatie, action, en misschien truss-rod nog veel veranderd worden aan de afstelling van de gitaar?

    groetjes,

    Anacreor
    Laatst gewijzigd door Anacreor; 2 januari 2011 om 16:41

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top