Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Discussie: Gewetensvraag......

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik assembleer gitaren uit Squier onderdelen, dus ook met een hals waar het Squier-logo op staat.
    Het is echter voor iedereen duidelijk dat het geen fabrieks-gitaren zijn, want ik geef ze m'n eigen twist mee.
    Zie bijvoorbeeld de StreleCaster in m'n sig, zoiets bestaat alleen op de zelfknutselmarkt.
    Het logo blijft gewoon staan, ik ga dat niet wegschuren of zo want het zijn tenslotte Squier-parts.
    Maar ik zal ze ook nooit kunnen (of willen) verkopen als zijnde Squier-gitaren.
    Het is een eerlijk verhaal vind ik, en ik doe daar verder ook niet geheimzinnig over.

    Edit: Yihaaa, een excuus om er weer eens een piccie van te posten!
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 30 december 2010 om 17:48
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12

    Standaard

    Ik zit een beetje met dezelfde gewetensvraag hahaha...
    Ik heb uit Fender onderdelen een soort Tele 72 Deluxe gebouwd;

    Body: Fender 72 Deluxe Black Dove
    Hals: Fender Strat (Japanner) Rosewood toets ipv maple
    Pickup: Fender Wide Range Humbucker

    Het enige wat niet orgineel is: in de halspositie zit een Sustainiac transducer
    de tuners zijn Kluson Lockers. De pots zijn 500k.

    De vorige eigenaar heeft de Japanse decal van de headstock gehaald en vervangen door een "orginele" US Fender-decal: AArrghhhhh

    Hoewel het allemaal Fender-spul is, zit ik er dus hard aan te denken die decal te verwijderen.... (Het is sowieso een stratocaster decal)


  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Als jij het mooier vindt met decal, zou ik 'm lekker laten zitten. Dat gezeur om die dingen altijd: zolang je 'm niet gaat verkopen, maakt het sowieso niet uit wat voor een decal erop zit, en bij jou is het nog een bijzonder geval ook. Als jij ermee kunt leven is het prima.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    En wat als je een Volvo koopt, met een Renault motor

    Tee.
    Sterker nog, in héél véél Volvo's ligt een Renault motor

  5. #15

    Standaard

    Tuurlijk, Spirit, daarom schreef ik het ook.
    Het zal Volvo –en Fender- worst wezen wie hun spullen levert of monteert, zolang ze concurrentieel blijven en hun aandelen op de beurs niet al te gek gaan dalen liggen ze ’s nachts niet wakker.
    En dan zou iemand die wat (Fender) spul tot een gitaar samen schroeft in gewetensnood moeten raken omdat ie er één of andere sticker wil op aanbrengen?

    Hoeveel Russiche Urals, Dneprs en Oost-Duitse EMW’s rijden er rond met een BMW embleem op de tank? Een paar duizenden? De Oekraïense eigenaar van zo’n tweewieler stelde zichzelf destijds tevreden met een dergelijke kapitalistische ingreep, een eventuele koper troost zich eveneens aan dit bedrog. Alle kinderen tevreden..


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2006
    Locatie
    Wereld
    Berichten
    568

    Standaard

    het is maar een naam,
    het gaat uiteindelijk om de gitaar, als-ie als een Fender klinkt, dan is het een Fender

    grunge/noise-hippie

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    51° 29' 21" N, 5° 33' 42" E
    Berichten
    116

    Standaard

    als je zelf een fender sticker plakt is t geen fender,
    als ze bij fender alle onderdelen los kopen van een ibanez jem, mogen ze fender op de kop plakken hebben ze een fender (en een rechtzaak)
    als ik zelf een gitaar bouw wil ik er ook geen fender op hebben,
    trots als ik dan op mijn eigen werk ben, moet er ook mijn naam op.

    wel vraag ik me af waarom iedereen toestemming aan Bolin geeft om
    alles na te maken en dan de betreffende merknaam te gebruiken.
    als t alleen gretsch zou zijn kun je t als customshop weg zetten, maar hij maakt net zo vlug een les paul of een tele.

  8. #18

    Standaard

    wat maakt het uit of iets 'fender' is of niet, als het klinkt klinkt het, als het speelt speelt het, ...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamiel Bekijk bericht
    wat maakt het uit of iets 'fender' is of niet, als het klinkt klinkt het, als het speelt speelt het, ...
    maakt in zoverre uit dat als je een gitaar als fender of gibson of ibanez, etc.... gaat verkopen terwijl het niet ( helemaal ) klopt, ben je naar mijn mening niet goed bezig. want dan want dan vraag je meer als wat de gitaar werkelijk waard is en/of je bezeikt de boel. zet je zo'n ding in elkaar met een merk-decall en je verteld dit erbij bij de verkoop, heb ik daar geen probleem mee, behalve als de koper deze weer verkoopt als de "real deal". ik vraag me zowiezo af waarom er fender op een nepper moet staan?

    groeten Pasqual.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    maakt in zoverre uit dat als je een gitaar als fender of gibson of ibanez, etc.... gaat verkopen terwijl het niet ( helemaal ) klopt, ben je naar mijn mening niet goed bezig. want dan want dan vraag je meer als wat de gitaar werkelijk waard is en/of je bezeikt de boel. zet je zo'n ding in elkaar met een merk-decall en je verteld dit erbij bij de verkoop, heb ik daar geen probleem mee, behalve als de koper deze weer verkoopt als de "real deal". ik vraag me zowiezo af waarom er fender op een nepper moet staan?

    groeten Pasqual.
    Persoonlijk vind ik dat een gitaar waard is hoe goed hij speelt, hoe goed hij klinkt, of hij nu door fender of door boer jef uit geel punt gemaakt is, helaas is dit niet het geval, en het is inderdaad enorm laag om daar munt uit te slaan, maar wat doe je deraan,

    edit,: en het geeft naar mijn mening al helemaal geen waarde welke naam erop staat,
    Laatst gewijzigd door kamiel; 30 december 2010 om 23:51

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top