Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dat heb ik er volgens mij ook voor betaald. Ik heb er overigens ook de verzekering bij gekocht: kwijt raken en gratis nieuwe krijgen!

    Het maken van de doppen zal wel vrij goedkoop zijn, het maken van de mal voor jouw oren niet.
    +1, sinds een paar maanden ook de Exinore 15db met verzekering. Bevalt super, ook bij normaal uitgaan heb ik ze regelmatig in.

    Heb ook de Alpines en andere goedkope gehad en geprobeerd, maar is weggegooid geld voor muzikanten. Met die alpines in ben je alle balans tussen hoog/midden/laag kwijt, en heb je dus echt geen flauw idee hoe je live klinkt en kan je je versterker dus niet inregelen. Daarbij gaan ze na een half uur dragen jeuken.

    Voor uitgaansgebruik zijn alpines wel geschikt, aangezien middentonen een stuk meer worden doorgelaten. Hierdoor kun je ook bij harde muziek anderen goed blijven verstaan, maar de muziek klinkt dan dus bagger.

    Duur? Tja, wat is duur. 2 van m'n bandgenoten hebben die dingen al jaren zonder problemen. En als ik hoor hoeveel muzikanten al een gehoorbeschadiging hebben vind ik ze het geld meer dan waard.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Dat laatste geldt gewoon voor oordoppen an sich. Maar ik moet zeggen dat ik het toch wel serieus moet overwegen. Laatst een keer opgetreden in een erg compacte ruimte:



    Ik zocht hier steeds naar de juiste balans van het volume. Oordoppen in gaf een goede geluidskwaliteit, maar zorgde dat ik de dynamiek niet goed 'herkende': ik had niet door hoe lekker er werd gedrumd en hield me dus teveel in. Doppen half in zorgt voor een gebrek aan midden (zo lijkt het iig) waardoor ik mezelf niet goed genoeg hoorde. Doppen uit was gewoon vervelend luid omdat de akoestiek van de ruimte zo bagger is.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Laatst een keer opgetreden in een erg compacte ruimte:

    Compact? Noem je dat compact?

    Trouwens: als je die 76 muziekstandaarden weg zou halen heb je ineens 3x zo veel ruimte! Volgens mij zijn jullie nog niet zo oud om al zo dement te zijn dat je niet kunt onthouden wat je moet spelen, toch?

  4. #24

    Standaard

    Zo'n podium is een zegen! Als ik kijk waar je in een gemiddelde kroeg wordt weggezet. Tijdje terug moesten we bij gebrek aan een podium op een biljart en een stamtafel staan te spelen.

    Maar inderdaad: weg die muziekstandaarden ! Raak je alleen maar van in de war, al die nootjes, lettertjes en dingetjes...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Compact? Noem je dat compact?

    Trouwens: als je die 76 muziekstandaarden weg zou halen heb je ineens 3x zo veel ruimte! Volgens mij zijn jullie nog niet zo oud om al zo dement te zijn dat je niet kunt onthouden wat je moet spelen, toch?
    Het podium an sich is zeker niet compact, maar de ruimte waar we in moesten staan, zeker achterin, is gewoon vreselijk als daar drums, bass, gitaar en toetsen staan te loeien. Op deze foto is trouwens ook niet te zien dat deze band nog een zangeres en twee blazers had. En inderdaad, ik was (ongeveer als enige) voorstander van het uit je hoofd kennen van de muziek - maar ook ik had bij een paar nieuwe nummers ondersteuning nodig.*

    Hoe dan ook, in een kroeg heb je kleinere podia, maar daar sta je niet in een kast die het geluid compact houdt. Minder ruimte hebben dan dit is nog niet eens zo erg, maar het is wel vervelend als het geluid zo'n enorme massa wordt. En dan hoef je nog niet eens hard te spelen...

    *Deze band is na dit optreden gestopt doordat het voor veel bandleden teveel moeite kostte om het halve land af te reizen voor een repetitie, vandaar ook dat er veel te weinig gerepeteerd werd, en er te weinig motivatie was om alles uit het hoofd te spelen
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 30 december 2010 om 14:51

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Het podium an sich is zeker niet compact, maar de ruimte waar we in moesten staan, zeker achterin, is gewoon vreselijk als daar drums, bass, gitaar en toetsen staan te loeien.
    Muziekstandaarden weg en allemaal 2-3 meter naar voren? Blazers wel lekker achteraan, hebben ze zelf ook een keer last van die (valse) herrie.

    Of was er geen publiek? Vast niet, anders hadden jullie wel een vorm van contact met het publiek gezocht ipv er zo ver mogelijk van weg te gaan staan.


    Ah, lees net je toevoeging. Nee, dan is het duidelijk. Wel jammer voor jullie trouwens!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Oh, contact met publiek was er genoeg hoor. Dat is sowieso ongeveer het makkelijkste wat er is als je voor een dronken publiek vol bekenden staat te spelen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top