Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Locatie
    Dirksland
    Berichten
    15

    Standaard Tekening MusicMan/PRS gezocht

    Ik ben van plan als volgende gitaar een Music Man of een Paul Reed Smith te bouwen. Weet iemand hier tekeningen van te vinden?
    Laatst gewijzigd door Snoekel99; 27 december 2010 om 09:27

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snoekel99 Bekijk bericht
    Ik ben van plan als volgende gitaar een Music Man of een Paul Reed Smith te bouwen. Weet iemand hier tekeningen van te vinden?
    Er is een sticky met allerlei bouwplannen. Kijk daar eens.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Locatie
    Dirksland
    Berichten
    15

    Standaard

    Daar heb ik uiteraard gekeken maar staat niet tussen wat ik zocht. Zocht?? Ja, zocht!

    Net zo veranderlijk als het weer haha heb ik besloten te beginnen aan een Telecaster 1872 thinline!

    Tekeningen inmiddels klaar om de mal te maken en morgen voor hout kijken. Wordt iig een maple neck met maple toets, body wordt yellow poplar of (zoals de originele 1972 versie) van essen. Ik denk dan wel gewoon europees essen, is identiek aan amerikaans essen, zover ik kan zien is de hardheid, tekening en geluid hetzelfde.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snoekel99 Bekijk bericht
    Net zo veranderlijk als het weer haha heb ik besloten te beginnen aan een Telecaster 1872 thinline!
    wow een telecaster uit 1872
    even serieus: wordt een interessant projectje
    no life without music

  5. #5

    Standaard

    The REAL vintage sh*t!

    Tja, de mogelijkheden zijn eindeloos. Nog een weekje zoeken, en je weet al helemaal niet meer wat je wil.

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Locatie
    Dirksland
    Berichten
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snoekel99 Bekijk bericht
    Daar heb ik uiteraard gekeken maar staat niet tussen wat ik zocht. Zocht?? Ja, zocht!

    Net zo veranderlijk als het weer haha heb ik besloten te beginnen aan een Telecaster 1972 thinline!

    Tekeningen inmiddels klaar om de mal te maken en morgen voor hout kijken. Wordt iig een maple neck met maple toets, body wordt yellow poplar of (zoals de originele 1972 versie) van essen. Ik denk dan wel gewoon europees essen, is identiek aan amerikaans essen, zover ik kan zien is de hardheid, tekening en geluid hetzelfde.
    Edit: Ik ga toch de versie van 100 jaar later bouwen ;-) thnx pueblo

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Locatie
    Dirksland
    Berichten
    15

    Standaard

    Beslissen gaat snel hoor! Het wordt een essen body met maple neck & toets.
    Vandaag de mal uit 8mm mdf gemaakt, hier en daar nog een beetje bijwerken en dan wachten op het nieuwe jaar........mijn houthandel is met vakantie

    Verder nu bij de vrienden aan de andere kant van de oceaan aan het snuffelen naar gear, wil hem volledig met orgineel Fender gear uitrusten.

    Ik ben nog wel op zoek naar een gedetailleerde tekening (met afmetingen) van de 1972 hals. Als er iemand is die mij deze kan toespelen dan ben ik je zeer erkentelijk!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top