Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard Ervaring Fender telecaster '72 deluxe

    Hey mede forumleden,

    Ik zit nu al een tijdje ongelooflijk te gassen op deze gitaar Klik een fender telecaster '72 deluxe. Ik mag de looks en zijn klank. Ik hoop deze gitaar binnenkort te kunnen bespelen in de winkel, want hoe hij speelt is natuurlijk wel het belangrijkst.

    Maar zijn er ook mensen die ervaringen hebben met deze gitaar? Ik heb al ergens gelezen dat je de bedrading moet vervangen omdat deze niet geshield is. Tevens zou je de potmeters naar 500k moeten vervangen omdat hij dan beter zou klinken (natuurlijk smaak kwestie). Zijn er euvels met deze gitaar erger dan niet geshielde bedrading?

    Bij voorbaat dank

    groeten Buzzel
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  2. #2

    Standaard

    ik heb net een projectgitaar af, gebaseerd op een 72 Deluxe. Het is een body van een Black Dove, maar de hals van een strat (grote headstock) met een rosewood toets. Als brugpickup heb ik een Widerange humbucker (met 500k pot). In de halspositie heb ik een Sustainiac transducer.

    Ik moet zeggen dat ik ERG moet wennen ; ik ben een tunomatic brug gewend op mijn Gretsch en de brug op een tele is iets totaal anders, dus ik moet mijn spel behoorlijk aanpassen. Ik vind de looks van een zwarte 72 Deluxe overigens super... alles totaal zwart, de zwarte slagplaat, die lompe grote schroeven...bruut...



    Mijn pa heeft het Sustainiac in een cover van een Widerange-pup weten te knutselen, je weet niet dattie erin zit. Ik heb voor een rosewood fingerboard gekozen vanwege de feel. Ik moet overigens wel al mijn presets van mijn GSP 1101 aanpassen. Op mijn Gretsch heb ik TV Jones zitten en die zijn wel een heel stuk helderder. Heb 'm overigens in C# staan met een setje 0.13 erop.
    Laatst gewijzigd door Gretsch 5120; 25 december 2010 om 20:09

  3. #3

    Standaard

    ik loop ook erg te gassen op deze gitaar, ga hem binnekort eens uitproberen bij feedback als ze hem hebben hangen in utrecht dan.
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Hey Gretsch

    Ziet er mooi uit! Ik persoonlijk vind de looks van deze gitaar ook geweldig maar nog net iets mooier in de walnut finish het heeft een wat meer classy look dan het compleet zwart. Hoe bevalt de wide range pickup?
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gretsch 5120 Bekijk bericht
    Heb 'm overigens in C# staan met een setje 0.13 erop.
    dikke metal gitaar!
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  6. #6

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik de definitie van mijn Gretsch mis, maar ik ben er een beetje mee aan het stoeien op dit moment (ik heb ook het idee dat het door de lage stemming komt dat ik definitie verlies). Ook de Sustainiac moet ik nog tweaken, hij gaat nu, of gillend over zijn nek, of doet nix.... hmmmm

    Ik ben bezig met wat PostRock-dingen en daar komt hij goed tot zijn recht. (Toch loop ik stiekem te denken hoe hij zou klinken met een TV Jones Pickup).

    Ik zag pas op Youtube dat de gitarist van Isis ook op deze gitaar speelde. Mijn eerste idee was een thinline, maar toen ik deze body op Marktplaats zag staan, was ik snel om. Wel leuk overigens om alle onderdelen via MP en Ebay zo goedkoop mogelijk bij elkaar te sprokkelen; de hele gitaar heeft me zo'n 400 euro gekost.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top