Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard alternatieve slagplaat afwerking

    ik mag graag mijn eigen wegen zoeken in het oplossen van 'problemen'.

    'probleem' was een HSS slagplaat die is voor een HS setup wilde gebruiken.
    je zit dan met dat gat voor de midden pup.

    oplossing voor mij werd
    1 beplakken met alutape en zo dat gat dichten met wat extra versteviging dmv alu tape aan de binnekant
    2 transparante raamfolie daar weer overheen plakken.
    resultaat is dan zoiets als dit

    omdat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn qua raamfolie kan je natuurlijk alle kanten op.



    nu ik weet dat het effect best wel leuk is kan ik natuurlijk later nog proberen de vorm van die middenpup nog wat meer te verbergen.
    maar ik vind het eerst wel goed zo

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Ik vind dit wel een coole slagplaat geworden zo! Het is een soort van industriële variant van tortoise geworden. Je zou inderdaad het gat voor de middenpickup wat meer weg kunnen werken, maar stoort het?
    Verder ben ik wel benieuwd of het folie niet gaat opkrullen aan de randen van de slagplaat.
    Leuk gevonden in ieder geval.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    @jilles.
    nu was dit vrij oude folie maar tot nu toe laat hij niet los.
    heb hem echter niet over de rand geplakt zoals ik wel gedaan heb met de alu folie.
    de glasfolie gewoon bij de rand afgesneden.

    je zou bv ook de slagplaat kunnen spuiten in een soort van metallic lak en dan de folie erover.
    voor de techneuten kan je zelfs denken aan een transparante acryl slagplaat met wat leds erin verwerkt en de glasfolie die het licht diffuus maakt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    of de transparante slagplaat met blindeerfolie beplakken dat hebben ze echt in heel veel kleuren.

    Als je hem goed plakt mag een goede folie niet aan de randen loskomen. Anders zouden ook alle beletteringen etc loskomen. Ik zou hem tot aan de rand plakken en dan net langs de rand afsnijden. Als je, je scherp mesje dan iets schuinhoud snij je hem net van de rand weg af. Dan krult hij neit om.

    Over derand heen plakken kan ook maar is meestal lastiger om strak naar de contouren van de plaat te krijgen. Als je ee ngoede folie hebt kun je hem met de fohn even warm maken en kun je de folie vervormen en zo strak krijgen.

    Als je moeite hebt met de bestickering er zonder bubbeltjes op te krijgen kun je wat zeepsop in water doen en dit met een plantespuit op de plaat en sticker doen. Je kunt dan de sticker nog verschuiven dat hij goed zit. Vervolgens moet je wel goed het vocht eronderuit strijken. Met het water wrijf je ook de lucht eronder uit. Je moet dan wel langer wachten met verder bewerking omdat door het zeepsop de aanvangshechting uitgesteld word. Ik hanteer dan voor de zekerheid altijd 24 uur.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    @saf
    goede tips met dat water en die föhn!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top