Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    373

    Standaard London City Hornet: clean-boost probleem

    Via een ruil heb ik een London City Hornet 50 bemachtigd. Hij bevalt super, en heeft aardig wat schakelmogelijkheden (2 verschillend gevoicede overdrives, boost op het cleane kanaal). Foto's zijn al gemaakt, en worden zsm online gezet

    Maar nu is er een probleem! Bij het testen deed alles het perfect, en thuis eerst ook. Maar na zo'n 10 minuten deed de cleanboost het niet meer. Eerst dacht ik dat het aan de kabel van de footswitch lag, dus die er ff uit en weer in gestoken. Toen ging het weer goed, maar hij viel even later weer weg, en gaat nu ook niet meer aan.
    Het blijkt niet aan de footswitch zelf te liggen, want op de versterker zelf doet de switch het ook niet. Ik meende ook iets van een 'doorbrand'-geluidje te horen toen ik de footswitch-kabel er weer in stak.

    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, en hoe het op te lossen is? Ik heb zelf weinig verstand van electronica, dus waarschijnlijk moet ik hem gewoon ff bij een gitaarwinkel langs brengen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    373

    Standaard

    Even ter aanvulling:
    Gisteren de eerste repetitie-avond met de Hornet gedaan, en precies hetzelfde gebeurde weer.
    Eerst deed de clean-boost het weer, toen viel hij steeds weg. Ff met de kabels prutsen en hij deed het weer, maar viel weer weg. En op een gegeven moment dus weer niks, ook niet na prutsen met de kabels.

    Denk dat ik hem toch binnenkort maar ff moet gaan laten repareren.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    klinkt als een defecte jack.....
    Nico


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    373

    Standaard

    Zat ik ook over te denken, maar dan zou het de input van de footswitch moeten zijn, want als ik de andere kabel van de footswitch (zijn er gewoon 2 in 1 behuizig, zeg maar) gebruik, heb ik hetzelfde probleem.
    En zonder footswitch doet de schakelaar op de versterker het ook niet, dus zou meer aan de boost zelf liggen dan aan de input of iets dergelijks

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top