Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1

    Standaard hotrod of blues deluxe

    Ik ben op zoek naar een fender amp 40 watter en kwam uit op de hotrod en de blues deluxe. iemand ervaring met deze 2 amps?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Volgens mij zijn er wel meer 40 watters van Fender. Waarom deze twee?

  3. #3

    Standaard

    mijn budget is max 500 euro en belangrijkste is dat ik de bass midd en treble kan regelen. Als je suggesties hebt? Graag! dan kan ik gaan kijken of dat iets is.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Hot rod deville heb ik gehad, blues deville heb ik nog steeds, dit zijn de 60 watt versies en de hot rod is iets vlakker, de blues reageert beter op verschillende gitaren, de looks van de blues zijn mooier, black tolex op de hotrod en tweed op de blues
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fender89 Bekijk bericht
    mijn budget is max 500 euro en belangrijkste is dat ik de bass midd en treble kan regelen. Als je suggesties hebt? Graag! dan kan ik gaan kijken of dat iets is.
    Ahh, dat budget was dan ook nog niet bekend nietwaar? Mijn eigen ervaringen in de 'Fender' hoek liggen echter bij de Peavey Delta Blues. Erg mooie warme ronde cleane toon, met soepele feel en prachtige galm (mooie tweed bekleding ook!). Zou ik ook overwegen..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fender89 Bekijk bericht
    mijn budget is max 500 euro en belangrijkste is dat ik de bass midd en treble kan regelen. Als je suggesties hebt? Graag! dan kan ik gaan kijken of dat iets is.
    Fender blues deluxe
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard

    12" vs 15"..? geen eerlijke vergelijking maar.......
    zou ik natuurlijk gaan voor PDB ( niet omdat ik het zelf heb, maar omdat ik ze allebei heb kunnen a/b-en).
    Als ik twee van deze twee kanaals versterkers vergelijk dan kom ik tot conclusie dat Blues DLX alleen een bruikbaar kanaal heeft ( clean) terwijl beide kanalen bij PDB erg bruikbaar zijn , + natuurlijk dikkere geluid door 15" speaker...
    Maar aangezien persoon in kwestie vraagt welke van twee fender amps, dan zou ik geen hotrod pakken. Wil je blues deluxe puur om voor blues te gebruiken dan zou je betere hebben aan Peavey DB ;-)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aca Ilic Bekijk bericht
    12" vs 15"..? geen eerlijke vergelijking maar.......
    zou ik natuurlijk gaan voor PDB ( niet omdat ik het zelf heb, maar omdat ik ze allebei heb kunnen a/b-en).
    Als ik twee van deze twee kanaals versterkers vergelijk dan kom ik tot conclusie dat Blues DLX alleen een bruikbaar kanaal heeft ( clean) terwijl beide kanalen bij PDB erg bruikbaar zijn , + natuurlijk dikkere geluid door 15" speaker...
    Maar aangezien persoon in kwestie vraagt welke van twee fender amps, dan zou ik geen hotrod pakken. Wil je blues deluxe puur om voor blues te gebruiken dan zou je betere hebben aan Peavey DB ;-)
    +1 !!!! Absoluut de Delta Blues proberen (en/of misschien de Peavey Classic 30). Ik heb ook beide Fender varianten geprobeerd, maar de PDB wint op allen fronten! Ik gebruik 'm op dit moment zeer intensief, met alleen nog een Flowerbooster en ben zeer tevreden!
    Vanzelfsprekend even de factor "kwestie van smaak" in acht nemen!

    Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik zou eerder gaan voor de Peavey Classic 50 2x12. Betere spreiding van je geluid, geschikt voor thuis en live en is te scoren voor 500 euro.

  10. #10

    Standaard

    Als je het ding ook voor thuis wilt gebruiken, dan moet je goed op die volumeregeling letten. Die Hotrods hebben een absurde volumeregeling. Standje 1 is al veel te hard om thuis te spelen. Zet je hem lager dan neemt de geluidskwaliteit hoorbaar af. Misschien dat de volumeregeling van die Deville wat minder progressief werkt. Ik heb m'n Hotrod Deluxe om die reden al weer snel verkocht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top